مرکز گذری کاهش آسیب ها در جنوب شهر راه اندازی می شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از راه اندازی مرکز گذری روزانه و سرپناه شبانه ویژه معتادین در منطقه ۱۹ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محمدرضا جوادی یگانه در بازدید از ایستگاه خدمات کاهش آسیب  در خیابان دولتخواه جنوبی که با همراهی رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی ، شهردار و مدیران شهری منطقه صورت گرفت، گفت: ارائه خدمات حمایتی به  این اقشار می تواند در کاهش سایر  آسیب های اجتماعی موثر و گرایش آنها به ترک اعتیاد و مراجعه به کمپ هارا افزایش دهد.
او  با اشاره به ضرورت ساخت حمام و سرویس بهداشتی مجاور این ایستگاه در راستای بهره مندی از خدمات عمومی، خواستار اجرای پویش جمع آوری البسه گرم برای حمایت از این افراد شد.
جوادی یگانه در ادامه درخصوص اهمیت مشارکت سازمان بهزیستی در راه اندازی مراکز دی آی سی (مراکز گذری کاهش آسیب ها ) صحبت و برامکان سنجی راه اندازی این مرکز ویژه معتادان تاکید کرد.
او سپس با افراد ساکن در کمپ ترک اعتیاد این محدوده گفتگو و از امکانات موجود در این مکان بازدید کرد.
این مسئول همچنین از وضعیت کوره های واقع در خیابان پیروز جنوبی و شمالی، کوره نادری در محله اسماعیل آباد و پاتوق ۲۰۶  بازدید کرد.
در حاشیه این بازدید علی توکلی شهردار منطقه نیز با اشاره به استمرار طرح جمع آوری کارتن خواب ها با توجه به فرارسیدن فصل سرما و تجربه موفق سال گذشته افزود: به منظور اجرای این طرح هر شب سه گشت از سازمان رفاه و خدمات اجتماعی با همراهی نیروهای منطقه، عوامل شهرداری نواحی و مددکار با گشت زنی در محدوده خلازیل، افراد معتاد و کارتن خواب را جمع آوری و به منظور ساماندهی و اسکان به مددسرای مهر منتقل می کنند.
همچنین اکیپ های ویژه ای برای مقابله با آتش افروزی ها در قالب برنامه ای مدون از ساعت ٢٠ هرشب در معابر تعیین شده در راستای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست انجام فعالیت می کنند.
به گفته این مسئول مددسرای منطقه ۱۹ در بزرگراه شهید کاظمی واقع شده است که ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر را دارد و ضمن پوشش بخش قابل توجهی از مراجعین بصورت خود معرف، هرشب نیز افراد شناسایی شده طی گشت های سازمان رفاه و خدمات اجتماعی به این مکان منتقل می شوند.

۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 6540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =