حس تعلق به شهر باید از مهدکودک ها آغاز شود 

حس تعلق به شهر و دوستی با محل سکونت را باید  هنرمندانه از سنین خردسالی با کارکردن بر روی افکار کودکان، از مهد کودک ها آغاز کنیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در جریان بازدید از نمایشگاه تهران از منظر هنرمندان که در خانه هنرمندان تهران برگزار شد،ضمن بیان مطلب فوق افزود: امروزه یکی از ماموریت های خطیر و حساس مدیریت شهری جلب مشارکت اجتماعی شهروندان در اداره شهر است و این مهم اتفاق نمی افتد مگر حس تعلق به مکان و سکونتگاه شهری در میان تک تک آحاد شهروندان به خصوص کودکان  نهادینه شود تا شهروندانی مسئولیت پذیر و دارای حس مشارکتی قوی در آینده داشته باشیم.

او گفت: قابلیت های تهران با بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا برابری می کند که می توان با بهره گرفتن از هنر، آن را به نحو شایسته به مردم معرفی و احساس تعلق به شهر را در آنان تقویت کرد.

موسوی بیان کرد: فضاهای اکولوژیک شهر تهران مستعد تقویت صنعت گردشگری است که اگر هنرمندان به آن بپردازند، می تواند نه تنها بخش جدیدی در اقتصاد این شهر باز کند بلکه در کلان کشور نیز تاثیرات شگرفی خواهد گذاشت.

نمایشگاه «تهران از منظر هنرمندان» گزیده‌ای از مجموعه فعالیت‌های هنرمندان با موضوعاتی پیرامون شهر تهران بود که حاصل همکاری های مشترک و تنگاتنگ  هنرمندان با موضوعات شهری طی یکسال گذشته است و به مدت ۱۰ روز از ۲۳ آبان ماه تا ۴ آذرماه برای عموم به صورت مجازی برگزار شد.

۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 6555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =