واکنش اعطا به جذب آتش نشانان زن در تهران

سخنگوی شورای شهر تهران در توییتر خود، خبر جذب ۱۶ آتش نشان زن را نوید شکسته شدن طلسم حضور بانوان تهرانی در قامت آتش نشان و شرکت آنان در عملیات ها دانست.

به گزارش شهر، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در حساب توییتری خود درباره جذب ۱۶ آتش نشان زن تا پایان آذر در شهرداری تهران نوشت: سال ١٨١٨ بود که مولی ویلیامز، زن آفریقایی-آمریکایی در نیویورک برای اولین بار ⁧آتش نشان⁩ شد، درست ۲۰۲ سال پیش!سهم ایران از این حضور پرسابقه زنان در قامت ⁧آتش نشان⁩، اندک بوده و اغلب شکل و شمایل یک طرح جذاب را داشته تا تصمیمی واقعی!

‏ او در ادامه نوشت: چهارده سال پیش بود که در پی فراخوان آتش نشانی ⁧کرج⁩ اولین آتش نشانان زن خاورمیانه در این شهر مشغول به  کار شدند؛ البته پس از گذراندن آزمون های سنگین علمی و عملی. پس از آن طرح های مشابه دیگری هم برای جذب آتش نشانان زن در دیگر شهرها اجرا شد، اما مانع بزرگ بر سر آتش نشان شدن بانوان، تعریف آتش نشانی به عنوان فعالیتی مردانه بوده؛ در حالی که این تنها یک تصوّر یک بُعدی است. به باور بسیاری از آتش نشانان باتجربه، همه عملیات های آتش نشانی، الزاماً خاموش کردن آتش نیست و در بسیاری از موارد آتش نشانان با حوادث خاص دیگری روبرو می شوند که ضرورت حضور یک آتش نشان زن  را دوچندان می کند.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: تا به امروز در تهران آتش نشانان زن بیشتر در مانورها و برنامه های نمایشی حضور داشته اند؛ اما انتشار خبر جذب ۱۶ آتش نشان زن تا پایان آذر در شهرداری تهران، خبر خوشی است که نوید شکسته شدن طلسم حضور بانوان تهرانی را در قامت آتش نشان و شرکت آنان را در عملیات ها می دهد.

۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 6581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =