بوستان زندگی می تواند برای فعالیت کسبه جمعه بازار مناسب باشد

شهر: بوستان زندگی می تواند با توجه به فضای وسیع و وجود نداشتن فعالیت های محلی در آن، محل مناسبی برای انتقال کسبه جمعه بازار پارکینگ پروانه باشد.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت انتقال و جانمایی کسبه جمعه بازار پارکینگ پروانه گفت: باید این نکته را در نظر داشت که متولی ساماندهی این قبیل فضاها، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران است کما اینکه در خیابان سی تیر و باب همایون نیز این شرکت متولی برگزاری مناقصات و مضاربه ها البته با نظارت شهرداری منطقه بود.

او با بیان اینکه این تعیین تکلیف، جانمایی و ساماندهی کسبه جمعه بازار منوط به این است که خود کسبه به چه میزان همکاری کنند، افزود: زمانی که پارک شهر به عنوان مکان فعالیت از سوی شهرداری منطقه ۱۲ پیشنهاد شد، برخی از کسبه کمپین راه انداختند و اعتراض کردند در حالی که اگر همصدا شده بودند و به پارک شهر منتقل می‌شدند الان چند ماهی از فعالیت آنها گذشته بود اما در حال حاضر این فرصت از دست رفته چرا که در شرایط سرمای زمستان و تشدید کرونا قرار داریم. در واقع شهرداری‌ منطقه صادقانه حرف های خود را زد و هنوز هم از آن حرف ها دفاع می کند.

شهردار منطقه ۱۲ با تأکید بر اینکه در شرایط کرونایی نباید به فضای سربسته برای این بازار فکر کرد، عنوان کرد: پارک شهر و حتی بهتر از آن محوطه بوستان زندگی می تواند مقصدی برای برخی از کسبه جمعه بازار باشد. بوستان زندگی عرصه باز تر و وسیع تری نسبت به پارک شهر برای فعالیت کسبه جمعه بازار دارد. در این بوستان فعالیت‌های چشمگیر محلی وجود ندارد که مزاحمتی برای فعالیت کسبه ایجاد کند.

او در ادامه یادآور شد: پارکینگ پروانه در روزهای جمعه حدود ۲۴ هزار نفر جمعیت را در خود جای می داد و حدود هزار و ۲۰۰ غرفه در آن فعالیت می کردند که با این حجم جمعیت اگر آتش سوزی و یا زلزله ای اتفاق می افتاد چند هزار نفر از دست می رفتند و همین سناریو ها و احتمالات باعث شد که ادامه فعالیت کسبه در آنجا مقدور نباشد.

سعادتی در پایان تاکید کرد: اگر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران برای انتقال و جانمایی کسبه جمعه بازار پارکینگ پروانه به عباس آباد به نتیجه نرسید، شهرداری منطقه برای مذاکره و تشکیل جلسه برای تعیین تکلیف جانمایی این کسبه آمادگی دارد.

پارکینگ پروانه که در چند سال اخیر حدودا ۱۷ اخطار از آتش نشانی دریافت کرده، حدود دو ماه است که برای انجام عملیات مقاوم سازی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار داده شده و این نهاد در حال تهیه طرح های مقاوم سازی و شروع عملیات است تا از آن به عنوان پارکینگ ساختمان جدید پلاسکو استفاده کند.

خبرنگار: علی سی پی

۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 6597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =