اقدامات پاییزی  منطقه ۴ در فضاهای سبز شهری 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از اجرای عملیات به زراعی و هرس حدود ۱۸۰.۰۰۰ متر مربع از فضاهای سبز شهری خبر داد و گفت: عرصه های جنگلی و فضاهای سبز شمال شرق تهران برای بارش های زمستانی آماده سازی می شوند.


به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ "حمیدرضا فرخی" با اعلام این خبر گفت: در راستای بهبود و ارتقاء کیفی امور نگهداری، اجرای روش های کنترل تلفیقی عوامل خسارت زا و کاهش مصرف سموم شیمیایی و به منظور دستیابی به الگوهای پایدار در فضای سبز شهری  برای اقدامات شش ماهه دوم سال از جمله عملیات  به زراعی  و هرس درختان ترون، سوزنی برگ و ... برنامه ریزی های دقیق  از ۲۰ مهر ماه در سطح  منطقه اجرایی شد.
او در ادامه گفت: در عملیات به زراعی بوستان ها و معابر فعالیت هایی از قبیل کندوکوب، زیرو رو کردن خاک بستر باغچه های معابر با هدف تنظیم بافت خاک و عملیات هرس که به منظور افزایش تولید شاخه های جوان، فرم دهی و حذف شاخه های خشک شامل حدود ۳۷۰۰۰ متر مربع به زراعی و حدود ۱۴۶۰۰۰ متر مربع هرس درختان انجام شده است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ گفت: رفیوژ بزرگراه ها، عرصه های جنگلی و ...  با کاشت اقلام گیاهان مقاوم به آلودگی و کم آبی، زیبا و رنگ بندی های مناسب بازپیرایی شده است.
او در ادامه از هرس و حذف شاخ و برگ های اضافی درختان خبر داد و گفت: با توجه به احتمال بارش برف های پاییزی و به منظور جلوگیری از شکستگی درختان نسبت هرس و حذف شاخ و برگ اضافی درختان اقدام شد.
 

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 6607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =