طاقچه کتاب رایگان در مترو

شهر: معاون فرهنگی مترو از ارائه کتاب های اینترنتی رایگان در مترو خبر داد.

سید مجتبی تقوی نژاد، معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو تهران در گفتگو با شهر، از برنامه های این شرکت برای استفاده از استفاده مسافران مترو از وقت خود در زمانهای حضورشان در مترو  گفت  و این که شرکت مترو با یکی از اپلیکیشن های ارائه کتاب های صوتی و مکتوب تفاهمنامه امضا کرده اند که بر اساس آن مسافران مترو می توانند با روشن کردن موقعیت یاب خود در زمان هایی که در محوطه های مترو هستند از ۱۳ هزار عنوان کتاب های این اپلیکیشن به صورت رایگان استفاده کنند.


تقوی نژاد افزود: هدف ما این است که مترو را تبدیل به بزرگترین کتابخانه کشور و فضایی کنیم که مسافران علاوه بر استفاده از آن برای جابجایی و تردد، مجالی برای رشد و تعالی بیابند. بر همین اساس در طرح "بخوان" در جداره های قطارهای و ایستگاه های مترو  بخش هایی از کتاب های خواندنی نصب شده است  تا مسافران با مطالعه آنها ترغیب به مطالعه آن کتاب شوند و در همین راستا از نویسندگان کتاب ها دعوت می کنیم تا بخش های جذاب کتاب شان را به ما ارائه دهند تا در معرض دید مخاطبان قرار دهیم. 


معاون فرهنگی مترو ادامه داد: یکی از کارهایی که در مترو انجام شده است دعوت از مسافران علاقه مند برای خواندن کتاب و ایجاد کتاب صوتی برای پخش از رادیو های مترو است.
او در پاسخ به این سوال که آیا برای ارائه کتاب رایگان تنها با یک اپلیکیشن خواهد بود، گفت: از همه اپلیکیشن هایی که کتاب عرضه می کنند دعوت می کنیم با ما در ارائه کتاب رایگان در مترو همکاری کنند و در این زمینه محدودیتی نداریم.
تقوی نژاد درباره ارائه کتاب های فیزیکی در مترو به صورت امانت هم گفت: توافقنامه ای با اداره کل کتابخانه های استان تهران امضا کرده‌ایم که بر اساس آن کتاب ها را در ایستگاه های مترو به مسافران امانت می‌دهیم بر اساس این برنامه ۶ ایستگاه برای ارائه کتاب به صورت امانی در نظر گرفته شدند که ایستگاه تئاتر شهر یکی از آنهاست و البته به خاطر شرایط کرونایی این طرح در شرایط فعلی متوقف شده است‌.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 6612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =