تجهیز کارگاه برای شروع پروژه ایجاد گذر صنایع دستی

شهر: بعد از ناهماهنگی ها در بحث ایجاد گذر صنایع دستی در خیابان نجات الهی ( ویلا) در منطقه ۶، سرانجام پیمانکار این پروژه تعیین شد و در حال تجهیز کارگاه است.

تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه در چارچوب توسعه موضوعات گردشگری، میراث فرهنگی، هنرها و صنایع دستی ایجاد گذرها از اهمیت بالایی برخوردار است و ضرورت منطقه ۶ نیز اجرای این موضوعات است، گفت: گذر صنایع دستی یکی از پروژه های اولویت دار منطقه ۶ است که ناهماهنگی درباره ایجاد آن انجام شد. در سال گذشته قرار بود که این گذر را شرکت توسعه فضاهای فرهنگی انجام دهد و اعتبار این کار را نیز شورای شهر برای آن شرکت تعریف کرده بود اما تا آخر سال و با وجود فشارهای زیادی که از سوی شورای شهر وجود داشت، این شرکت نتوانست این کار را انجام دهد، هرچند در آخر سال در مناقصه ای، پیمانکار این پروژه تعیین شد.

او افزود: در سال بعد اما شورای شهر اعتبار را یک طرفه جدا و به منطقه واگذار کرد. پیمانکار نیز باید با اعتباری که تعریف شده بود کارش را پیش می‌برد اما به دنبال بهانه بود که موضوع را به هم بزند چرا که ثبات قیمت وجود نداشت.

فرهادی ادامه داد: در هر صورت این پیمانکار از دست رفت و بعد از آن دو بار مناقصه برگزار شد و پیمانکاری مراجعه نکرد.البته شهرداری منطقه ۶ به دنبال پیمانکاری بود که ذیصلاح باشد و بتواند کار را بر اساس شاخص هایی که منطقه تعریف کرده انجام دهد.

شهردار منطقه ۶ اضافه کرد: با وجود همه مشکلات، اخیراً مناقصه ای برگزار و پیمانکاری مشخص شد که در حال تجهیز کارگاه است، اما نکته مهم این است که وقت زیادی از دست رفته و اگر همان پیمانکار با همان اعتبار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی کار را پیش می‌برد تا کنون بخشی از کار انجام شده بود.

فرهادی پیشنهاد داد: رویکرد مالی در موضوعات عمرانی باید متفاوت و به گونه ای باشد که شهرداری تامین مصالح را انجام دهد و پروژه به صورت دستمزدی واگذار شود چرا که تغییرات دستمزد نوسان زیادی ندارد ولی در بحث مصالح حتی با ضرایب اعلام شده نیز نمی توان پیمانکارها را همراهی کرد و این ضرایب، تغییرات را جواب نمی دهد.

ملک مجاور خانه اخوان با ملکی دیگر تعویض می شود

شهردار منطقه ۶ در ادامه این گفتگو درباره تملک ملک مجاور خانه اخوان برای اضافه کردن به خانه موزه اخوان، گفت: در آخرین صحبت هایی که تا یک ماه گذشته با مالک این ملک که پروانه ساختمان نیز گرفته، شد، چند قیمت پیشنهاد دادیم. اما از آنجا که پروسه کارشناسی زمان می برد، قیمت‌ها مدام تغییر می‌کند. از طرف دیگر سازمان املاک و مستغلات شهرداری نیز محدودیت‌هایی برای تغییرات دارد که با تغییرات روز همخوانی ندارد مثلاً سازمان املاک میزان تغییری که می‌تواند در قیمتهای کارشناسی انجام دهد شاید حدود ۱۰ درصد باشد ولی از ابتدای سال تا کنون در منطقه ۶ قیمت آپارتمان بیش از ۵۰ درصد تغییر کرده است. 

فرهادی عنوان کرد: بر همین اساس از سازمان املاک و مستغلات شهرداری درخواست کردیم تا ملکی معوض در موقعیتی مشابه به مالک بدهد.این پروژه همچنان در مرحله تعویض ملک به سر می‌برد و اگر این پروسه انجام شود، ملک مجاور خانه اخوان به خانه موزه اخوان ثالث اضافه خواهد شد.

خبرنگار: علی سی پی

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 6616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =