غافلگیری در فصل بارش‌ معنا ندارد

مانور ستاد برف روبی منطقه شش تهران با همکاری شهرداری منطقه، پلیس راهور، سازمان آتش نشانی، بسیج، سازمان پسماند، نیروهای شهربان و ... در حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، دکتر تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران درباره این مانور گفت: این مانور به منظور تمرین آمادگی خدمتگزاران مردم برای مقابله با خطرات احتمالی در پی بارش های پائیز و زمستان بویژه در زمان بارش برف اجرا شد.

او با اشاره به مشکلاتی که به هنگام بارش های سنگین برف در تردد شهروندان و خودروها ایجاد می شود، افزود: در این مانور به نوعی نقش همه نیروهای حاضر در عملیات مقابله با اختلالات ناشی از بارش های سنگین، مرور شد. همچنین علاوه بر تعیین پست ها و وظایف در زمان بارش های سنگین، نقاطی که نیروها برای رفع خطرات و احتمالی باید حضور پیدا کنند نیز جانمایی شد.

شهردار منطقه ۶ تهران افزود: غافلگیری شهرداری و پلیس و سایر نیروها در زمان بارش های سنگین که بخواهد به اختلال در تردد شهروندان و خودروها منجر شود، پذیرفته نیست. بنابراین مانور ستاد برف روبی برگزار شد تا در عمل آمادگی نیروها سنجیده شود.

فرهادی با بیان اینکه امسال از آمادگی بیشتری نسبت به سال گذشته در مواجهه با مخاطرات ناشی از بارش های سنگین برخوردار هستیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته با برگزاری مناقصه نسبت به تعیین پیمانکار جهت برف روبی اقدام می شد و پیمانکار در اختیار منطقه قرار می گرفت اما امسال علاوه بر اینکه از پیمانکار هم استفاده می شود، ظرفیت خود نیروهای شهرداری و همچنین نیروها و تجهیزات سازمان پسماند شهرداری را هم پای کار آورده ایم.

شهردار منطقه ۶ تهران اضافه کرد: تجهیزات سازمان پسماند بر اساس شیب ناحیه ها و نیازهای منطقه در سطح منطقه ۶ تهران توزیع می شود تا امسال شرایط بهتری در زمان بارش برف داشته باشیم.

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
کد خبر: 6619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =