جلسه کمیته برف‌روبی منطقه ۱۶ برگزار شد

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به اینکه در سال جاری بارندگی های خوبی صورت گرفته است بیان کرد: دستگاه‌ها و ادارات متولی خدمات رسانی باید برای ادامه فصل بارندگی آمادگی لازم را داشته و برخی نارسایی های موجود در کمیته برف‌روبی منطقه حذف گردد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ، شهردار منطقه در جلسه کمیته برف‌روبی که با حضور سرهنگ طریقت رئیس پلیس راهور، غلامی نصب رئیس آتش نشانی منطقه ۷ عملیاتی، معاونین منطقه، شهرداران نواحی ۶ گانه، مسئولین ادارات و اعضای این کمیته در سالن جلسات سوله بحران برگزار شد اظهار کرد: چندین اکیپ برف‌روبی در منطقه آماده خدمات رسانی به شهروندان می‌باشد.

او افزود: ناوگان حمل و نقل درون شهری منطقه نیز هنگام بارندگی برای جابجایی مسافرین و همکاری با شهروندان باید تلاشی بیش از پیش داشته باشند.

او از آمادگی شبکه بهداشت و درمان (بیمارستان ها)، هلال احمر، پلیس راهنمایی و رانندگی، آتش نشانی و ...در راستای ارائه خدمات در قالب طرح زمستان خبر داد و گفت: تعامل تمامی دستگاه ها در زمان بارش ها و زمان مسدود شدن مسیر های تردد امری ضروری است که بهبود اوضاع خدماتی رضایت شهروندان را به همراه خواهد داشت.

شهردار منطقه از ذخیره‌سازی نمک، شن و ماسه در منطقه برای نمک پاشی در خیابان ها هنگام بارندگی خبر داد و گفت شهرداری منطقه با امکانات موجود و داشتن کادری دلسوز و تجربه دیده  آمادگی لازم را در ارائه خدمات در فصل بارندگی دارد.

 همه دستگاه ها آماده خدمات رسانی در فصل بارندگی هستند

پیمان پورنصر در ادامه خاطر نشان کرد: در آستانه فصل سرما و تشکیل ستاد برف روبی و تدوین برنامه عملیاتی تجهیزات و ماشین آلات برف‌روبی برای مقابله با بارش های احتمالی آماده سازی می شود.

او با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق در بارش های احتمالی، توجه به تجهیز اسکان های کارگری و کارگران برف‌روبی با لباس‌های مناسب برای استفاده بهینه عوامل خدمات‌رسان و آماده سازی گرمخانه ها برای پذیرش افراد بی خانمان و کارتن خوابها در روزهای سرد زمستانی و همچنین همزمان با بارش برف را حائز اهمیت عنوان کرد.

جابر انصاری معاون خدمات شهری منطقه ۱۶ نیز با تاکید بر اهمیت مشارکت شهروندان، فعالان اجتماعی و استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات محیطی گفت: با تهیه مضامین آموزشی، تکالیف شهروندان و اقدامات ضروری در زمان بارش ها به آنها اطلاع رسانی می شود.

او با تاکید بر ارتقاء ایمنی شهروندان در زمان بارش افزود: اقدامات بهینه ی آمادگی حمل و نقل عمومی و روان سازی معابر برای نقل و انتقال شهروندان انجام می شود، لزوم بهسازی آسفالت معابر و برنامه‌ریزی برای پاکسازی به موقع معابر و فضاهای سبز شهری و بوستان‌ها، پل های اصلی و پر تردد در هنگام بارش ها مورد تاکید قرار دارد.

 در این جلسه ضمن معرفی اعضای ستاد برف روبی و تعیین وظایف آن ها گزارش برنامه ها و اقدامات انجام شده تشریح شد.

 در پایان جلسه شهردار منطقه ۱۶ به هم افزایی دستگاه ها در راستای ارتقاء خدمات رسانی به شهروندان منطقه دارالشهدای دانش‌آموزی بسیار تاکید کرد.

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 6624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =