ابلاغ بخشنامه کار از راه دور شهرداری تهران در نیمه دوم آذر

بخشنامه کار از راه دور شهرداری تهران با هدف قطع زنجیره بیماری کرونا در نیمه دوم آذر ماه ۱۳۹۹ و در راستای طرح جامع اعمال محدودیت های پویا در مقابل کرونا ابلاغ شد. 

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، در راستای مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبتنی بر اعمال محدودیت های پویا در مقابله با کرونا، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، ایمنی و لحاظ محدودیت های هوشمندانه و متناسب برای مقابله با اوج گیری مجدد شیوع ویروس کووید-۱۹ و همچنین در جهت جاری سازی بخشنامه ۲۷ آبان ۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و با توجه به موافقت شهردار تهران به منظور حفظ و ارتقای سلامت کارکنان شهرداری تهران، این دستورالعمل در نیمه دوم آذرماه (از شانزدهم تا سی ام آذر ماه) سال جاری تحت عنوان انجام کار از راه دور با هدف قطع زنجیره سرایت بیماری در کوتاه مدت، توسط واحدهای تابعه لازم الاجرا خواهد بود.

با توجه به الزام رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و زیرساخت موجود، برای ارائه خدمات مطلوب و مشروط به تداوم خدمات، استفاده از ظرفیت دورکاری در هر واحد سازمانی حداقل پنجاه درصد از کل نیروهای شاغل، توسط واحدهای تابعه لازم الاجراست. 

بر این اساس، واحدهای اجرایی و نظارتی خدمات شهری، حمل و نقل عمومی، خدمات درمانی و سلامت، نگهبانی، خدمات رسان و نیروهای شیفتی معاونت های شهرداری تهران با هماهنگی بالاترین مقام مسئول هر واحد سازمانی نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند به نحوی که از بروز هرگونه وقفه در انجام وظایف و ایجاد اختلال در ارائه خدمات به شهروندان گرامی پیشگیری به عمل آید.

علاوه بر آن، بالاترین مقام هر واحد سازمانی موظف است با استفاده از ظرفیت بند یک، به نحوی برنامه ریزی نمایدکه فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده و از تراکم کارکنان در فضاهای اداری جلوگیری شود.

استفاده از ماسک توسط کارکنان و مراجعین مطابق با مفاد مندرج در بخشنامه ابلاغی ۲۲ تیر ۹۹ ضروری است و همکاران جانباز معزز، بیماران خاص، بیماران زمینه ای و بانوان باردار با تایید کمیسیون پزشکی شرکت شهر سالم و مکاتبه واحد متبوع با اولویت از این بخشنامه بهره مند می شوند. 

کارکنان بالای۶۰ سال سن، بانوان دارای فرزند خردسال (زیر ۶ سال)، همکاران معلول و کم توان جسمی و حرکتی و کارکنان دارای فرزند بیمار خاص و یا معلول از این بخشنامه بهره مند خواهند شد. 

همچنین کارکنان مشمول این بخشنامه متعهد به حضور حداقل یک روز کاری در محل خدمت جهت ارائه گزارش کار، کسب اطلاعات کاریگی و...  هستند و مدیران مربوطه وظیفه نظارت مستمر و موثر بر نحوه ارایه خدمات همکاران دورکار را بر عهده خواهند داشت. باید مراتب بطور پیوسته با تاکید بر الزام کارکنان به ارایه خدمات پایدار و با کیفیت به شهروندان ارجمند در دستور کار قرار گیرد.

با توجه به ایجاد زیرساخت های لازم در سامانه تردد و امکان درخواست دورکاری در سامانه مذکور و همچنین دسترسی های ایجاد شده از اول آبان ۹۹ بدیهی است صرفاً کارکنان دورکار مجاز به استفاده از پیش کارت دورکاری هستند و در صورت مشاهده موارد غیرمجاز برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

همچنین برگزاری جلسات اداری، سمینارها، همایش‌ها و موارد مشابه از طریق ویدئو کنفرانس و با استفاده از ابزارهای ارتباطی مورد تایید شهرداری تهران توصیه می شود. 

در موارد ضرورت نیز برگزاری جلسات حضوری، مراتب با رعایت پروتکل‌ها و الزامات ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله شرایط محل جلسه و فضای مورد نیاز، حداکثر تا سقف ۲۰  نفر مطابق با وضعیت نارنجی طرح جامع اعمال محدویت های پویا در مقابل با کرونا در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس این بخشنامه، تخطی از رعایت دقیق مراتب  و ارایه گزارش و مستندات دال بر عدم رعایت بخشنامه ها، قابلیت پیگیری به عنوان تخلف اداری در مبادی نظارتی ذیربط را خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ در صورت استمرار وضع موجود و احساس ضرورت انجام خدمات از راه دور ، متعاقباً بخشنامه‌ مورد لزوم تبیین و ابلاغ خواهد شد و نظارت بر اجرای کامل این بخشنامه و لحاظ ۵۰ درصد دورکاری کارکنان بر عهده بالاترین مقام مسئول واحد سازمانی خواهد بود.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 6788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =