پلیس راهور مخالف حضور غیرقانونی پارکبان‌هاست

شهر: پس از گذشت دو سال از توقف فعالیت قانونی پارکبان‌ها، همچنان در تعدادی از نقاط سطح شهر افرادی مشاهده می‌شوند که فضای پارک خیابان را برای دقایق و ساعاتی به سواره روها، می‎فروشند. این درحالی است که بارها شهرداری تهران و پلیس راهور، فعالیت این دسته از افراد را غیرقانونی خوانده است.

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با شهر، درباره فعالیت برخی از افراد به عنوان پارکبان در تعدادی از نقاط شهر تهران، توضیح داد: فعالیت پارکبان‌ها در حاشیه خیابان از سال ۱۳۹۷ به صورت قانونی، منسوخ شده‌ است. درحال حاضر تنها سیستمی که می‌تواند پارک حاشیه‌ای را مدیریت کند، سیستم هوشمند پارک حاشیه‌ای است. شهرداری تهران مکلف است که پارک حاشیه‌ای هوشمند را در سطح شهر عملیاتی و اجرا کند. البته از سال گذشته پارک حاشیه‌ای هوشمند در منطقه ۲ تهران اجرا شد.

او ضمن اشاره به اعلام آمادگی پلیس راهور برای کنترل پارک‌ حاشیه‌ای هوشمند، بیان کرد: پلیس راهور در جلسات مشترک با شهرداری تهران، طرح‌های مربوطه در این زمینه را ارائه کرده است.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ؛ تجهیزات لازم برای نصب و نظارت بر شبکه معابر (پارک حاشیه‌ای هوشمند) از سوی پلیس راهور وجود دارد.

سردار حمیدی در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز تعدادی از افراد خود را به عنوان پارکبان معرفی می‌کنند، گفت: به صورت مقطعی و موردی، تعدادی از شرکت‌ها و اماکن تجاری-تفریحی برای ساختمان خود، از پارکبان استفاده می‌کنند اما به صورت عام این مسئله وجود ندارد. پلیس راهور به شدت مخالف حضور غیرقانونی پارکبان‌ها در سطح شهر است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تأکید براینکه فعالیت پارکبان‌ها به صورت منسجم و یکپارچه و همچنین دارای مجوز اتفاق نمی‌افتد، افزود: فعالیت این دسته از افراد مورد تأیید پلیس راهور نیست و شهرداری به عنوان سدمعبر با آن‌ها برخورد خواهد کرد. همچنین بهتر است که شهروندان به این افراد پولی ندهند.

به گزارش شهر، از سال گذشته پارک حاشیه‌ای هوشمند در منطقه ۲ تهران اجرا شد. سیستم طراحی شده برای مدیریت پارک حاشیه‌ای هوشمند در تهران مطابق سیستم‌های نوین و به‌روز دنیاست. در این سیستم کافی است فردی که قصد پارک کردن خودروی خود را دارد، در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کرده باشد. برای ثبت‌نام سه مشخصه کد ملی، شماره موبایل و شماره پلاک خودرو نیاز است. در پارک حاشیه‌ای هوشمند به محض اینکه شهروند، خودروی خود را پارک می‌کند، دیتای خودرو هر نیم ساعت یک‌بار برداشت می‌شود و در نهایت هزینه پارک از حساب شهروندی برداشت می‌شود. برداشت دیتای خودرو با چند روش انجام می‌شود و افراد با مراجعه به سامانه «تهران من» می‌توانند زمان ورود و خروج خود را در محدوده پارک خودرو و همچنین هزینه آن را مشاهده کنند. پارک حاشیه‌ای هوشمند یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند موجب جلوگیری از اتلاف وقت، ایجاد ازدحام و ترافیک و آلودگی هوا شود.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 6805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =