انعقاد قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی

شهر: قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی به تازگی منعقد شده که در شرف دریافت تسهیلات و آغاز فرآیند بازسازی است.

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفتگو با شهر، درباره وضعیت تعمیرات اساسی (اورهال) اتوبوس‌های درون شهری، توضیح داد: طی یک‌سال گذشته حدود ۴۰ دستگاه اتوبوس دوکابین به طور کامل تعمیر شده اند و قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی نیز منعقد شده است که در شرف دریافت تسهیلات و آغاز فرآیند بازسازی است. همچنین تعمیرات و راه اندازی اتوبوس‌های متوقف شده جدا از تعمیر در دستور کار روزانه شرکت واحد است.

او درباره هزینه این تعمیرات، بیان کرد: هر دستگاه اتوبوس تک‌کابین (با توجه به میانگین هزینه بازسازی در همه مدل‌های به کارگیری شده در ناوگان اتوبوسرانی) نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان هزینه بازسازی در بر دارد؛ همچنین هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس دوکابین نیز نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان است. 

ترفع درباره ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان و در ازای آن اسقاط اتوبوس‌های فرسوده، گفت: اتوبوس‏‌های جدید به چرخه حمل و نقل عمومی وارد شده‌اند اما به علت کمبود اتوبوس در ناوگان و با توجه به اینکه خروج هر یک دستگاه اتوبوس، فرآیند برداشت مسافر از خطوط را تحت تأثیر قرار می‌‏دهد و همچنین با استناد به دستورالعمل های ابلاغی از وزارت کشور سعی بر این است که هیچ اتوبوسی از چرخه حمل ونقل خارج نشود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های خریداری شده در کدام خطوط به کار گرفته می‌شوند، بیان کرد: براساس تدابیر اتخاذ شده، اتوبوس‌ها و مینی‏ بوس‌‏های خریداری شده، در خطوط مناطق مختلف شهر تهران به کارگیری شده‌‏اند. اتوبوس‌ها در خطوطی که ناوگان آن بسیار فرسوده بود و مینی‌بوس‌ها نیز در خطوطی که تقاضای سفر پایینی داشته یا معبر مناسبی برای حرکت اتوبوس وجود نداشت، مثل خط جماران یا درکه به کار گرفته شدند.

او در ادامه افزود: در مرحله اول تعداد ۶۰ دستگاه مینی‏ بوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس گازسوز و ۲۰ دستگاه اتوبوس دیزل تحویل داده شد که تمامی مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های گازسوز وارد خط شده‌اند و اتوبوس‌های دیزل نیز پس از نصب جی پی اس، دستگاه کارتخوان و شماره گذاری به خطوط وارد خواهند شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت واحد برنامه‌ای برای بازسازی بخشی از اتوبوس‌ها تا پایان سال دارد، گفت: برنامه‌های بازسازی همیشه در دستور کار شرکت واحد بوده است و به تناسب بودجه اختصاص یافته، بازسازی و تعمیرات جاری انجام می شود.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 6898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =