۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 6899
 اتصال خطوط ٣ و یک مترو در ایستگاه پایانی

شهر: امتداد شاخه غربی خط سه مترو در گذشته در دستور کار قرار داشت و  قرار بود این شاخه با یک ایستگاه میانی در نیاوران به میدان قدس متصل شود. اما با تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران، گزینه‌های متفاوتی برای این اتصال مطرح شد که به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) یکی از طرح‌ها درحال نهایی شدن است.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفتگو با شهر، درباره اتصال خط ۳ و ۱ متروی تهران، بیان کرد: برای اتصال این دو خط بایدمقدمات کار آماده سازی شود. نخستین قدم نهایی شدن طرح اتصال خط ۳ و ۱ مترو است. درحال حاضر گزینه‌های متفاوتی برای اتصال خط ۳ به ۱ طراحی شده‌اند.

او با بیان اینکه مشاور شرکت مترو روی یکی از طرح‌ها درحال کار است، افزود: تقریباً این طرح نهایی شده است و به زودی تصویب خواهد رسید. گام بعدی تأمین منابع مالی است که با کمک شهرداری منطقه ۱ درحال نهایی شدن است.

 امام در ادامه بیان کرد: به دنبال سرمایه گذار هم در این طرح هستیم. درست نیست تا زمانی که منابع مالی تأمین نشده، عملیات اجرایی آغاز شود چرا که در آینده عملیات به توقف منجر خواهد شد.

 او درباره هزینه‌های احتمالی این اتصال، گفت: اگر برای مثال طول این مسیر اتصال برابر با ۱۰ کیلومتر باشد و هزینه هر کیلومتر هزار میلیارد تومان باشد طرح مذکور به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره وضعیت ایستگاه مترو امیرکبیر و برج میلاد، توضیح داد: ایستگاه امیرکبیر در خط ۶ به سرعت درحال آماده سازی است تا در پایان آذر ماه جاری به همراه ایستگاه برج میلاد به افتتاح برسد. عملیات فیزیکی ایستگاه امیرکبیر به پایان رسیده و درحال نصب تجهیزات اعم از آسانسور، پله برقی، خطوط بساوایی نابینایان و ... هستیم.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 6899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =