بانک رفاه بخشی از وثایق شهرداری برای آزادسازی پول مترو را پذیرفت

مدیر عامل شرکت مترو از پذیرش بخش دیگری از وثایق ملکی شهرداری تهران برای رهاسازی پول اوراق مشارکت مترو نزد بانک رفاه خبر داد.

علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد سرانجام آزاد سازی پول اوراق مشارکت مترو که نزد بانک رفاه مانده است با بیان اینکه بخش دیگری از وثایق ملکی شهرداری تهران برای آزادسازی وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ توسعه شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت در دفترخانه اسناد رسمی ترهین شده است، گفت: امیدواریم هفته آینده و با نهایی شدن مراحل وثیقه گذاری که املاک جدید مورد تایید بانک عامل انتشار اوراق مشارکت باشد، شرایط برای تکمیل هر چه سریعتر وثیقه های ملکی مورد نیاز جهت آزاد سازی بخش دیگری از ۱۵۰۰ میلیارد تومان وجوه اوراق مشارکت فراهم شود. 

او با اشاره به سهم ۵۰ درصدی دولت در پرداخت اصل و سود اوراق مشارکت به همراه وثیقه های لازم برای تضمین این امر گفت: سال گذشته نامه‌ای از سوی شهرداری تهران به وزارت کشور ارسال شد که در آن مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۳ ، ۶ و ۷ مترو درخواست شد؛ که این نامه خوشبختانه با موافقت وزارت کشور همراه شد اما سازمان برنامه و بودجه مجوز انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری را صادر کرد .

به گفته امام، همان زمان دکتر نوبخت نامه ای خطاب به بانک مرکزی مرقوم داشت و اعلام کرد که ۵۰ درصد اصل و سود کل اوراق مشارکت را دولت تضمین کرده و جزو تعهدات آن محسوب می شود.

او تاکید کرد: البته کل اوراق مشارکت مربوط به توسعه شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۳۹۸ بوده که هزار میلیارد تومان آن سهم مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان آن به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران اختصاص دارد.

او گفت: ذکر این نکته ضروری است که بانک رفاه در زمینه تقبل مسئولیت انتشار و فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ نهایت همکاری را با شهرداری تهران داشته است و در همین راستا اخیراً روال ترهین وثایق ملکی شهرداری تهران سرعت بهتری گرفته است؛ در واقع با تلاش تمام دست اندرکاران امر، به نظر می رسد بتوان به زودی شاهد آزادسازی کل وجوه حاصل از فروش ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ باشیم .

امام افزود: در این زمینه با توجه به تعهدات کتبی سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت اصل و سود نیمی از مبلغ اوراق مشارکت، اگر شرایطی فراهم شود تا سهم ۵۰ درصدی دولت سریعتر آزاد شود، امکان افتتاح ایستگاههای متعدد طبق برنامه زمان بندی در خطوط ۳ ، ۶ و ۷ تا پایان سال جاری هنوز مهیا می شود.

او گفت: غیر از ایستگاه‌های برج میلاد و امیرکبیر که تا پایان آذر ماه افتتاح شده و در خدمت شهروندان قرار خواهد گرفت ، اگر منابع مالی مورد نیاز به موقع تامین شود ( حداکثر ۱۰ روز آینده ) امکان افتتاح و بهره برداری از ۱۰ ایستگاه دیگر در شبکه مترو و تا قبل از شروع سال جدید وجود دارد.  

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: در واقع اصرار مدیریت شهری پایتخت مبنی بر آزادسازی هرچه سریعتر سهم ۵۰ درصدی دولت از اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ به همین خاطر است که شهروندان تهرانی هر چه سریعتر از حداکثرامکانات حمل و نقلی ریلی برخوردار شوند.

امام در ادامه گفتگویش با ایسنا گفت: ناگفته مشخص است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه، همکاری خوبی جهت انتشاراوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ با شهرداری تهران داشته اند و برای رفع موانع موجود به منظورآزادسازی وجوه حاصل از فروش اوراق نیز حسن نیت خود را ثابت کرده اند که باید در این زمینه از آنها قدردانی کرد .در هر صورت با آزادسازی آن بخش از وجوه اوراق مشارکت که دولت تضمین پرداخت اصل و سود آن را کرده است ، این حسن نیت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به همراه زیرمجموعه های آن بیش از پیش ثابت شده و امکان خدمتگزاری بهتر و بیشتر در کوتاهترین زمان ممکن به مردم صبور پایتخت را فراهم خواهد کرد.

۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 6945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =