۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 6958

هزینه رفع معارضان تاسیساتی بزرگراه نجفی؛ ۲۱ میلیارد تومان

بزرگراه نجفی رستگار از دشوارترین پروژه های عمرانی بود
هزینه رفع معارضان تاسیساتی بزرگراه نجفی؛ ۲۱ میلیارد تومان

برای رفع معارضین تاسیساتی پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار در طول مدت زمان اجرای پروژه بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران،  امیر خادمی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی که در تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور جابجایی و رفع معارضین تاسیساتی پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار سخن می گفت، پروژه احداث این معبر ۶/۸ کیلومتری را یکی از دشوارترین پروژه های اجراشده به لحاظ مواجهه با تاسیسات شهری ذکر و اضافه کرد: تا این مرحله که پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار در آستانه راه اندازی فاز دوم قرار گرفته، ۲۱ میلیارد تومان صرف جابجایی و رفع معارضین تاسیساتی پروژه شده است.
خادمی معارضین تاسیساتی این پروژه که به عنوان بزرگراه کمکی بزرگراه بسیج و کمربندی شرق پایتخت نیز شناخته می شود را شامل طیفی متنوع از تاسیسات حجیم و درشت دانه شهری دانست و یادآور شد: شبکه فاضلاب با اقطار ۲۵۰، ۵۰۰، ۹۰۰ و ۱۲۰۰ میلیمتری، دکل های برق فشار قوی ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت، لوله های آب با اقطار ۲۰۰، ۳۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیمتری، لوله انتقال آب سد ماملو به قطر ۱۸۰۰ میلیمتر، لوله های گاز با اقطار ۱۰، ۱۲ و ۱۶ اینچ، کانال های جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، قنوات موجود در محدوده طرح، فیبر نوری شبکه مخابرات، تیرهای برق و روشنایی و در نهایت دوربین های پلیس راهور بخشی از معارضات تاسیساتی موجود در مسیر توسعه بزرگراه شهید نجفی رستگار بوده است که از طریق اعمال تمهیدات فنی و تعامل سازنده با شرکت ها و سازمان های متولی برطرف شده است. 
به گفته مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری، فهرست معارضات یاد شده شامل تاسیسات اصلی بوده و شبکه انشعابات خانگی نیز باید به لیست اقدامات انجام شده در جهت رفع موانع تاسیساتی پروژه افزوده شود.
بزرگراه شهید نجفی رستگار در نگاهی کلی شامل ۶/۸۷۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا بزرگراه امام رضا(ع) است. فاز نخست این پروژه شامل بخش حدفاصل بزرگراه آزادگان تا پل شهید مزینانی به طول حدود ۲ کیلومتر، در آذرماه سال ۱۳۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این در حالی است که فاز دوم این پروژه شامل مسیرهای تندرو در بخش حدفاصل پل تقاطع شهید مزینانی تا بزرگراه امام رضا(ع) به طول ۴/۸۷۰  کیلومتر در روز پنج شنبه ۲۰ تیرماه ۹۹ مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفته است . 
 

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 6958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =