لایروبی مستمر انهار و مسیل‌ها باعث جلوگیری از وقوع سیل شده است

شهر: بارش برف و باران با حجمی غیرقابل پیش بینی، شهر را با اختلال‌هایی از جمله آبگرفتگی معابر و سیل مواجه می‌کند. اما تاکنون لایروبی مستمر و نظارت دقیق بر شبکه اصلی و فرعی جمع آوری آب‌های سطحی شهر تهران سبب جلوگیری از وقوع سیلاب‌هایی نظیر پلدختر، ماهشهر و ... شده است.

حبیب پوش پارس، مدیرعامل شرکت خاکریزآب در گفتگو با شهر، درباره وضعیت شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی با قرارگیری در فصل بارش باران و برف، توضیح داد: ۵۳۰ کیلومتر طول مسیر شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی در شهر تهران است که این شبکه نقش مدیریت سیلاب را در شهر تهران ایفا می‌کند. شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی از لحاظ عمرانی و نگهداشت (مرمت، بازسازی‌، رفع گلوگاه‌های سیلابی) در وضعیت مناسبی قرار دارد.

او ضمن اشاره به لایروبی مستمر نیروهای حوزه خدمات شهری در مسیل‌ها و کانال‌های اصلی جمع آوری آب‌های سطحی از ماه‌های گذشته، گفت: همچنین این لایروبی مستمر و منظم در شبکه فرعی جمع آوری آب‌های سطحی به عنوان انهار محلات و کوچه‌های فرعی که بیش از ۱۰ هزار کیلومتر طول دارد، نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب با بیان اینکه از نظر فرهنگی مشکلاتی نظیر عدم مسئولیت پذیری شهروندان نسبت به پاکیزگی انهار وجود دارد، افزود: عدم مسئولیت پذیری شهروندان و رهاکردن زباله در انهار اصلی و فرعی سبب می‌شود تا زحمات نیروهای خدمات شهری چند برابر شود.

به گفته پوش پارس؛ فعالیت‌های شبانه روزی نیروهای خدمات شهری در لایروبی و پاکسازی انهار محلی باعث شده تا در مجموع وضعیت شبکه اصلی و فرعی جمع آوری آب‌های سطحی در سطح خوب و مناسبی قرار گیرد.

او ضمن اشاره به اختلاف ارتفاع ۹۰۰ متری شهر تهران از شمال تا جنوب، گفت: درواقع شهر تهران با عبور هفت رودخانه از دل خود، همیشه در معرض تهدید سیلاب قرار دارد. اگر اقدامات لایروبی و پاکسازی مستمر و صحیحی در حوزه عمران و خدمات شهری به صورت شبانه روزی صورت نمی گرفت، وضعیت تهران نیز مشابه سربندر، ماهشهر، پلدختر و گلستان بود.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب در پایان بیان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه معاونت فنی و عمرانی و خدمات شهری تاکنون نتیجه بخش بوده و درحال حاضر هیچ مشکلی در شهر تهران از وضعیت شبکه اصلی و فرعی جمع آوری آب‌های سطحی وجود ندارد. امید است که سهم مردم شهر تهران از باران، زیبایی و آرامش در سال جاری باشد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 6986

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =