دیدار جمعی از مقامات ارشد حوزه بهداشت و درمان کشور با شهردار پایتخت

صبح امروز با حضور جمعی از مقامات و مدیران ارشد حوزه بهداشت و درمان کشور در دفتر شهردار تهران ضمن تقدیر از تلاش ها و اقدامات شهرداری تهران در مبارزه با بیماری کرونا، بر رشد و توسعه همکاری های فیمابین جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی موثرتر به عموم شهروندان تهران تاکید داشتند.

در این جلسه که با حضور شهردار تهران برگزار شد، محمدرضا ظفرقندی ریاست سازمان نظام پزشکی کشور، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، علیرضا زالی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده ستاد مرکزی مبارزه با بیماری شهر تهران، عباسعلی کریمی ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران، علیرضا دلاوری معاون بهداشتی این دانشگاه و همچنین دکتر حامد مظاهریان معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران و دکتر حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم نیز حضور داشتند.

در ابتدا  ظفرقندی ضمن ارائه گزارش پیرامون شرایط حاکم بر حوزه بهداشت و درمان در مواجهه با پاندمی کرونا، به نقش سازنده شهرداری تهران و لزوم هم افزایی و همکاری هرچه بیشتر شهرداری با سایر نهاد های ارائه کننده خدمات بهداشتی و درمانی اشاره کرد.

 جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از اقدامات صورت پذیرفته شهرداری تهران برای سلامت شهروندان در بحران کرونا بخصوص در مراکز بهداشتی و درمانی شرکت شهر سالم و خانه های سلامت، از دکتر حناچی شهردار تهران تقدیر نمود. همچنین ایشان در این دیدار با توجه به ظرفیت های موجود در شهرداری از جمله خانه های سلامت و مراکز درمانی و بهداشتی شرکت شهر سالم از آمادگی وزارت بهداشت برای در اختیار قراردادن امکانات و مجوزهای لازم به شهرداری تهران جهت ارائه خدمات ویژه از جمله Telemedicine  (پزشکی از راه دور) خبر داد.

بهبود مراقبت از بیماران، سهولت دسترسی و مراقبت پزشکی برای افراد نیازمند در مناطق محروم شهر، دسترسی بهتر به پزشکان جهت مشاوره، در دسترس قرار دادن امکانات برای پزشکان جهت هدایت معاینات خودکار، کاهش هزینه‌های مراقبت های پزشکی، سهولت ارجاع بیماران جهت دریافت خدمات تخصصی و ویژه مراکز درمانی، ایجاد خدمات مراقبت پزشکی (در سطح جغرافیایی و جمعیتی وسیع)، کاهش نقل و انتقال بیماران به مراکز درمانی از جمله مزایای اجرای طرح Telemedicine  می‌باشد.

در پایان موافقت شد با هماهنگی معاونت توسعه منابع انسانی ، شرکت شهر سالم، اداره کل سلامت و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و با تشکیل مجدد جلسه با اعضاء حاضر در این دیدار و سایر مدیران مرتبط، راهکارها و اقدامات مورد نیاز جهت عملیاتی کردن پیشنهادات مطرح شده پیگیری شود.

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 7006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =