۱۴۸۵۰کودک شهر رویایی خود را ترسیم کردند

مدیرکل آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به استقبال کودکان از دومین دوره مسابقه نقاشی‌کودکانه تهران، گفت: تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از حدود ۹۳۰۰ اثر در دوره قبل به ۱۴۸۵۰ اثر رسیده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی شهرداری تهران، مجتبی دانشور درباره افزایش ۵۰ درصدی آثار ارسالی به جشنواره گفت: فراخوان دومین دوره نقاشی‌کودکانه تهران همزمان با روز جهانی کودک در مهر ماه سال جاری اعلام و از کودکان خواسته شد تا نقاشی‌های خود را با موضوع "شهری که من دوست دارم از پشت پنجره خانه‌مان ببینم" برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

او افزود: امسال با توجه به شرایط ویژه کرونایی و اینکه بچه‌ها عمده وقتشان را در خانه سپری می‌کنند و امکان رفتن به مدرسه و حضور در فضاهای اجتماعی و عمومی را ندارند، این موضوع انتخاب شد تا بچه از این منظر به شهر خود نگاه کنند.

مدیرکل آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری مسابقه نقاشی دریافت نظرات کودکان در مورد شهریست که آن را دوست دارند. کارگاه‌های آنلاین باکمک آموزش و پرورش شهر تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سامانه شاد و سایر سامانه‌های مشابه برپا و به کودکان آموزش داده شد تا به عنوان شهروند با حقوق و تکالیف خود آشنا شوند، سپس انتظارات خود را ترسیم کرده و خواسته‌هایشان را در قالب نقاشی ارائه دهند.

دانشور با اشاره به تغییرات این دوره از مسابقات، خاطرنشان کرد: سال گذشته آثار به صورت فیزیکی و از طریق سرای محلات و پست دریافت می‌شد که امسال با توجه به شرایط ویژه کرونایی، آثار از طریق سامانه "Tehran.ir" جمع‌آوری شد که پس از داوری و انتخاب آثار برگزیده، برای  اکران شهری و تهیه کتاب،  آثار اصلی عکاسی و اسکن حرفه‌ای خواهند شد.

‏او با اشاره به اینکه آثار در دو مرحله داوری خواهند شد، گفت: آثار برگزیده در قالب یک نمایشگاه متمرکز برگزار خواهد شد و با توجه به شرایط ویژه کرونایی این نمایشگاه به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه خواهد بود. در کنار آن نمایشگاه مجازی نیز خواهیم داشت که در بستر فضای مجازی امکان دیدن این آثار برای دیگران نیز وجود خواهد داشت.

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 7017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =