همکاری مترو و شهرداری منطقه یک در پروژه توسعه شمالی خط ۳

در نشست مشترک مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با شهردار منطقه یک، گزینه‌ نهایی مربوط به پروژه توسعه شمالی خط ۳ مترو، پس از بحث و بررسی مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، از تیر ماه سال جاری، مطالعات مربوط به کریدور انشعابی توسعه شمالی خط ۳ مترو آغاز گردید و در نهایت از بین بیست گزینه موجود، چهار گزینه منتخب معرفی شد.

سعید کروبی مدیر پروژه توسعه شمالی خط ۳ با بیان این مطلب افزود: پروژه توسعه شمالی خط ۳ مترو با عنایت به الزامات طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت و بر پایه مطالعات امکان‌سنجی در زمینه‌های مختلف ازجمله مطالعات ترافیکی، شهرسازی، ناوگان، هندسه ریلی، اقتصادی و ... مد نظر قرار گرفته است.

در حال حاضر مشاور طرح در مرحله ارائه جزئیات گزینه نهایی در مقیاس یک به ۲۰۰۰ بوده و امیدواریم با مشارکت شهرداری منطقه یک خصوصاً در بخش تامین منابع مالی و املاک مورد نیاز جهت احداث ایستگاه و مجتمع‌های ایستگاهی، عملیات اجرایی بخش توسعه شمالی خط ۳ در بهترین زمان ممکن آغاز شود.

 در این نشست مشترک، موسوی شهردار منطقه یک، نقش حمل و نقلی ریلی در طرح‌های توسعه شهری و خصوصاً رونق گردشگری درون شهری را بسیار مهم توصیف کرد و اعلام کرد گسترش شبکه مترو جزو اولویت‌های منطقه یک است؛ به همین دلیل این منطقه آمادگی دارد اراضی مورد نیاز جهت اجرای پروژه توسعه شمالی خط ۳ را در اختیار شرکت مترو قرار دهد.

همچنین علی امام، مدیرعامل شرکت مترو نیز اظهار امیدواری کرد با توجه به تصویب مسیر نهایی خط ۳ پروژه مذکور با مدل مشارکت عمومی و خصوصی به مرحله اجرا درآمده و با انتخاب مشاور برای تکمیل طراحی‌ها، مقدمات شروع پروژه توسعه شمالی خط ۳ هرچه سریعتر طی شود.

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 7025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =