سیستماتیک کردن کمیسیون ماده ۷ به توسعه فضای شهر تهران کمک کرد

شهر: عضو شورای شهر تهران گفت: سیستماتیک کردن کمیسیون ماده ۷ به توسعه فضای شهر تهران کمک کرد.

به گزارش شهر، زهرا صدر اعظم نوری، عضو شورای شهر تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از باغ سلیمانیه گفت: خیلی خوشحالم که امروز هفدهمین باغ را در منطقه ۱۴ افتتاح می کنیم. این اقدام بسیار خوبی برای همه شهروندان است و همه می دانیم که در شهر تهران با توسعه نامتوازن و ساخت و ساز های گسترده به دلیل ملاحظات و مسائل  زیست محیطی  هزاران اصل درخت نابود شد اما رویکرد شورای پنجم بر اساس مصوبات آن، بر کاهش قطع اشجار تاکید داشت و جایگزینی عناصر اکولوژیک به جای درختان قطع شده در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: شورای شهر پنجم در کمیسیون ماده ۷ با سیستمی کردن این فرآیند  در جهت حفاظت هوشمند از فضای سبز و درختان اقدام موثری کرد و تلاش کرد با وضع جرایم واقعی به سمت واقعی شدن اشجار ناشی از قطع درختان حرکت کرد.

نوری با بیان آمارهایی ادامه داد: در سال ۹۳ تا ۹۶ سالانه چهار هزار و ۵۰۰ ملک بررسی  شد که در مجموع ۱۲ هزار درخت خشک و قطع شده بود و چند ده میلیارد تومان جرایم  محاسبه می شد که ۱۵ درصد آن وصول می شد. در سال های ۹۷ به بعد به خصوص سال ۹۷ و ۹۸ میانگین ۲۷ هزار پرونده بررسی شد و ۶۷۰ هزار و ۹۸ پرونده وجود داشت که در آنها با کاهش قطع درختان و خشک کردن آنها روبرو بودیم و با این حال با سیستمی شدن سامانه جرایم و عوارض درختان قطع شده در سامانه ثبت می شود و پیگیری های مستمر شورای شهر به این نتیجه رسید که از عوارض و جرایم، باغاتی را تملک کنیم که به سبب آن سرانه فضای سبز در محلات کم برخوردار بالا برود.

این عضو شورای شهر گفت: سیستمی شدن کامل کمیسیون ماده ۷  یک موفقیت بزرگ بود که به شفافیت و سرعت بخشی و رضایت مندی بیشتر شهروندان می انجامد. در فرصتی حتما با ریاست شورا و شهردارتهران از این سیستم که الان کار می کند رونمایی خواهد شد.

او افزود: از ابتدای دوره پنجم شوره ۱۷ باب باغ تملک و به بوستان تبدیل شده است و در سال ۹۹ تعداد ۱۷ باغ دیگر در دست بررسی و تملک است و اگر همه تملک شود ۳۴ قطعه به فضای سبز و عرصه عمومی اضافه می شود.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 7046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =