ارزیابی خودخواسته در سازمانها باید به فرهنگ تبدیل شود

شهر: رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران معتقد است که ارزیابی خودخواسته در سازمانها باید به فرهنگ تبدیل شود تا مدلهای شایسته سالاری عملی شود.

به گزارش شهر، غلامحسین محمدی، مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در مراسم اختتامیه انتخاب یکصد کارشناس برتر روابط عمومی گفت: امیدواریم با طرح هایی مانند آموزش به کارشناسان روابط عمومی و اقدامات دیگری مانند دوره های MBA روابط عمومی و فعالیت هایی که به صورت کارگاههای آموزشی در طول سال برگزار می شود بتوانیم یک مجموعه پویا در روابط عمومی شهرداری داشته باشیم.

او با بیان اینکه برجسته ترین خصیصه دنیای امروز دانش و آموزش است، افزود: شاید در دنیای دیروز هم افراد با دانش وجود داشتند اما باید مکشوف می شدند. امروزه اما می‌توانیم استعدادها را شناسایی و از ظرفیت آنها استفاده کنیم. چرا که رشد با آموزش اتفاق می افتد. بنابراین استعداد و آموزش دو فاکتور کلیدی و موثر در رشد انسانها هستند.

محمدی با بیان اینکه علمی که برای عموم مردم نفع داشته باشد و فضیلت برای خدمت عمومی ایجاد کند را می توان علم نافع تلقی کرد، ادامه داد: اینکه همکاران خود را در معرض ارزیابی قرار دهند اقدامی ستودنی است و ارزیابی خودخواسته در سازمان باید تبدیل به یک فرهنگ شود چرا که در این رقابت هاست که می توانیم مدلهای شایسته گزینی را تثبیت و نهادینه کنیم. اگر این ابزارها را گسترش دهیم، فرایندهای انتصابات ناگزیر می شوند به این ابزارها توجه کنند. در واقع باید پله های رشد برای افراد ترسیم شود تا افراد بدانند که اگر این آموزش را پذیرفتند، پاداش و دستاوردهایی برای آنها در برخواهد داشت؛ در غیر این صورت ارزش دانش و آموزش از بین می رود.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه تلاش شده گام‌هایی در این زمینه برداشته شود که البته هنوز نظامات شایسته گزینی ایجاد نشده، یادآور شد: در تلاش هستیم تا دو ماه آینده لیستی کوتاه از افراد شایسته بر اساس مستندات و مدارک تهیه و به انتصابات معرفی کنیم تا از افرادی که در طی آموزش‌ها و ارزیابی ها به رشد و توانمندی رسیدند برای انتصابات استفاده شود. چون در این صورت است که چنین برنامه‌های آموزشی ارزش پیدا می‌کند.

خبرنگار: علی سی پی

۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 7085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =