۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 7086

یادداشت تصویری هشتم

آیا دستفروشان مترو عامل انتقال کرونا هستند؟

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران
آیا دستفروشان مترو عامل انتقال کرونا هستند؟

دست فروشان مترو بحثی است که خیلی قدیمی شده و ما دائما روی این موضوع کار میکنیم. اکنون به غیر از دستفروشی، ورود دستفروشان به کابین خانم‌ها یک مشکل جدیدی است که ایجاد شده است.

هرچقدر که وضعیت بازار بد می‌شود تعداد دستفروشان در مترو بیشتر می‌شود. اگر شب‌ها در خیابان‌ها گشت بزنید تعداد زیادی بساط‌گستر را می‌بینیم، این افراد به هر حال باید در جامعه بتوانند معاش خود را تامین کنند اما اینکه بگوییم این افراد عامل شیوع و انتقال کرونا هستند ناشی از این است که به طور کلی یک مقدار نسبت به حمل و نقل و مترو کم لطفی صورت گرفته است. اکنون در ایران ۲۵ شهر وجود دارد که قرنطینه شدند و آمار شیوع بیماری در آن‌ها بالاست اما همه این شهرها مترو ندارند حتی اگر مترو داشته باشند هم به اندازه مترو تهران مسافر ندارند.

با این حال شهرهایی که مترو ندارند هم بیماری زیاد گسترش پیدا کرده است و اینکه بگوییم دستفروشان عامل شیوع و انتقال بیماری هستند، قطعی نیست.

باید گفت هر فردی که مریض باشد چه در مترو و چه در سطح شهر می‌تواند عامل انتقال بیماری کرونا باشد. با وجود مقابله ای که با دستفروشان داریم این افراد روز به روز بیشتر می‌شوند. آماری هم نتوانستیم از دستفروشان مبتلا به کرونا تهیه کنیم ولی در یک جمع‌بندی می‌توان گفت ما با دستفروشان مقابله می‌کنیم، دستفروشان مسافرینی هستند که اقلامی می‌فروشند و هرچقدر از این افراد خرید انجام نگیرد.

قطعا این افراد دیگر برای فروش اقلام به مترو نمی‌آیند. متاسفانه مسافران از این افراد خرید انجام می‌دهند و همین موضوع سبب گله‌مندی ما و سایر مسافران می‌شود در حالی که اگر خرید صورت نگیرد این معضل برچیده می‌شود.

۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 7086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =