معرفی برندگان دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری

شهر: در اختتامیه دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری آثار برتر پژوهشی در ۱۰ محور معرفی شدند.

به گزارش شهر، اختتامیه دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران ظهر امروز چهارشنبه -۲۶ آذر ۱۳۹۹- برگزار شد. در این نشست برندگان این جشنواره که پژوهش‌هایی در ۱۰ محور مدیریت ایمنی و بحران شهری، حمل و نقل و ترافیک، سلامت شهری، کاربست پروژه‌های شهری، توسعه مدیریت روستایی، شهرسازی و معماری، اجتماعی و فرهنگی، مالی و اقتصاد شهری و نوآوری شهری و خدمات شهری، محیط زیست و انرژی انجام داده بودند، معرفی شدند.

اثر برتر محور مدیریت ایمنی و بحران شهری، با موضوع چارچوب احتمالاتی ارزیابی تاب آوری جامعه، یکپارچه سازی مدل سازی ریسک و شبیه سازی عامل بحران با پژوهش حسین نصر آزادی و مجتبی محصولی و اثر برتر در همین محور با موضوع مدیریت چند وجهی شبکه حمل و نقل پیش و پس از بحران به پژوهشگری معین عسگری از دانشگاه خواجه نصیر  معرفی شدند.

پژوهش کیوان آقابیگ، ناصر پریشاد و نیراجان شیواکوتی به عنوان اثر برتر در محور حمل و نقل و ترافیک با موضوع بررسی تاثیر شیب مسیرهای حرکت پیاده و خصوصیات فیزیکی افراد بر سرعت پیاده روی و دویدن معرفی شد.  

در بخش محور سلامت شهری، پژوهش لعیا شاددل و محمد رحیم رهنما از دانشگاه فردوسی مشهد با موضوع «آیا فضای سبز شهری با شیوع بیماری قلبی عروقی بانوان مشهد ارتباط فضایی دارد؛ یک تحلیل فضایی از عوامل اثرگذار بر حضور بانوان مشهد در فضاهای سبز شهری» به عنوان اثر برتر در این محور شناخته شد.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران هم با ارایه پژوهشی در محور کاربست پروژه های پژوهشی با موضوع «در راه کشف تهران» اثر برتر این محور شد.  

در اختتامیه دوازدهمین جنشواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری ، اثر برتر محور توسعه مدیریت روستایی با موضوع «تجارب و رویکردهای مرمت و احیا روستاهای تاریخی در ایران و جهان» به پژوهشگری امیرحسین پورجوهری از دانشگاه آزاد اسلامی و در همین محور، پژوهش ثریا عزیزی، حمدالله سجاسی قیداری و حمید شایان از دانشگاه فردوسی مشهد با موضوع «بررسی تغییرات کیفی محیط سکونتگاه های روستایی ناشی از مبلمان روستایی» انتخاب شدند.

در محور شهرسازی و معماری هم پژوهش سیده رویا حسینی رضایی از دانشگاه شهید بهشتی با موضع ارتباط یابی  پیامدهای مگامال ها بر ساختار محلات شهری و ارایه راهکارهای برنامه‌ریزان» به عنوان اثر برتر شناخته شد.

اثر برتر در محور اجتماعی و فرهنگی با موضوع «ارزیابی تاثیرات اجتماعی ساماندهی، بهسازی و احیای بافت تاریخی خیابان لاله زار» به پژوهش هادی برغمدی از شهرداری منطقه ۱۲، و اثر برتر در محور مالی و اقتصاد شهری با موضوع «توسعه دررون زای منطقه ای؛ رهبری و نهادها» به پژوهش محمدحسین شریف زادگان و بهزاد پور اصل تعلق گرفت.

اثر برتر محور خدمات شهری، محیط زیست و انرژی با موضوع «تفکر تاب آوری مفاهیم و کاربردها در مدیریت محیط زیست شهری» به پژوهش پرستو پریور، آیدا احمدی و احد ستوده از دانشگاه یزد، موضوع «پهنه بندی خرد اقلیمی شهری اصفهان تحت تاثیر پوشش سطح و کاربری برای مدیریت آب فضایی» به پژوهش پریا شجاعی دانشگاه صنعتی اصفهان و در همین محور با موضوع «تحقیق، پژوهش و مطالعات جامع ساماندهی صنایع و مشاغل شهر اصفهان» به پژوهش شرکت کهن دژ تعلق گرفت. در این محور همچنین پژوهش سارا نظیف با موضوع «ارزیابی چرخه عمر فناوری‌های تصفیه تکمیلی پساب شهری به منظور استفاده مجدد در آبیاری کشاورزی، تغذیه آب های زیرزمینی و مصارف صنعتی» به عنوان اثر برتر معرفی شد.

اثر برتر در محور نوآوری شهری با موضوع «طرح کاهش پسماند؛ کاپ» به پژوهش  مجید محرابی و در همین محور با موضوع «رویداهای چالش نوآوری تهران هوشمند (هکاتون) به پژوهش نوشین رزاقی از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تعلق گرفت.  

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 7116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =