پژوهش راهکار حل مسائل است

شهر: رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شهرداری تهران گفت: پژوهش تنها راهکار حل مسائل است که باید جدی گرفته شود.

محمد حسین بوچانی،  رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شهرداری تهران در جشنواره دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هفتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی با تبریک هفته پژوهش به همه پژوهشگران و آنها که با علم و اندیشه به دنبال حل مسائل و مشکلات کشور هستند گفت: روشن است که عمده مسائلی که در سکونتگاه های ما هست ریشه در کم توجهی و شاید بی توجهی به حوزه پژوهش دارد. پژوهش قرار است سبب شود مساله را خوب درک کنیم و برای بهبود شرایط راه حل بدهیم. یکی از نارسایی عمده مدیریت های شهری در ایران فاصله بین پژوهش و اجراست و این جشنواره به دنبال هم افزایی در این حوزه است تا مسائل شهری را حل کنیم.
او افزود: راحت بود که این  جشنواره برگزار نشود اما شرایط کرونایی نشان داد که راه حلی جز تکیه بر پژوهش و علم برای برون رفت از بحران ها وجود ندارد و ما بر آن شدیم این را برگزار کنیم.  
او در ادامه به محورهای جشنواره پرداخت و گفت: در این جشنواره به تاب آوری شهرها و روستا ها می پردازیم و با همکاری پژوهشگران ۴ هزار اثر دریافت شده است و نشان می دهد که حوزه های علمی و اجرایی برای برون رفت از شرایط بحرانی در حال فکر کردن و چاره جویی هستند.  
بوچانی در ادامه گفت: ایرانی ها همواره برای برون رفت از مسائل نو آوری داشته اند و ایجاد قنات ها برای کم آبی نمونه ای از این اتفاق تمدن ساز است. امیدوارم ما بتوانیم در این جشنواره به صورت هم افزا به نتایج خوبی برسیم و  روزی برسد که شهرهای تاب آورتری داشته باشیم.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 7121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =