وزیر کشور:٥٤ درصد کل خطوط قطار شهری کشور در دولت یازدهم اضافه شده است

شهر: وزیرکشور درباره اقدامات دولت در حوزه حمل و نقل ریلی توضیح داد: در حوزه حمل‌ و نقل ۱۷۹ کیلومتر مسیر خطوط قطار شهری معادل ۵۴ درصد کل خطوط درحال بهره برداری، در این دولت به شهرها اضافه شده است. همچنین ۱۱۹ ایستگاه معادل ۵۳ درصد ایستگاه‌های قطار شهری و ۶۹۱ دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور صبح امروز-٢٧ آذر- در آیین گشایش دو ایستگاه مترو برج میلاد و امیرکبیر به صورت ویدئو کنفرانس حضور یافت و بیان کرد: یکی از کارهای بسیار مهم صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، تشکیل کمیسیون کلانشهرها است. این کمیسیون به صورت مستقیم امر تصمیم سازی در تصویب لایحه و مقدمات قانون را فراهم می‌کند. شهردار تهران، رئیس شورای عالی استان‌ها و کارشناسان کمیسیون‌های تلفیقی دولتی و نیمه دولتی در این کمیسیون عضو هستند.

او با بیان اینکه ۹۹ پروژه شاخص با رقم ۷ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: همچنین تا پایان فعالیت این دولت، ۱۸۰ پروژه دیگر با رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان در دستورکار بهره برداری قرار دارد.

وزیر کشور در ادامه بیان کرد: موضوع مدیریت پسماند یکی از موضوعات بلاتکلیف در مدیریت‌ شهری کلانشهرها به ویژه ساکنان استان‌های شمالی بود. این موضوع در حال حاضر تعیین تکلیف شده و برای دومین سال اهداف مهمی در این زمینه با کمک دولت، شهرداری‌ها و شهروندان دنبال می‌شود.

او افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که درحال حاضر تعیین و تکلیف شده، لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها است. شهرداری‌ها همیشه نسبت به این‌موضوع گلایه مند بودند. این لایحه از فروش تراکم، ساخت و سازهای غیرمجاز، ترافیک شهری و ... جلوگیری می‌کند.

رحمانی فضلی ضمن اشاره به لایحه استخدامی کارکنان شهرداری‌ها، گفت؛ این لایحه یکی از موضوعات بسیار مهمی بود که به صورت کامل نظام بخشی شد. در شهرداری‌ها نزدیک‌ به ۴ و نیم برابر نیروی مورد نیاز، نیرو وجود دارد. این لایحه، تعیین تکلیف و قانونمند شده است. همچنین در حوزه آسیب شناسی‌های مختلف شهری نیز اسناد مختلفی تصویب شده و درحال اجرا است.

او درباره اقدامات صورت گرفته دولت در حوزه حمل و نقل، توضیح داد: در حوزه حمل‌ و نقل ۱۷۹ کیلومتر مسیر خطوط قطار شهری معادل ۵۴ درصد کل خطوط درحال بهره برداری، در این دولت به شهرها اضافه شده است. همچنین ۱۱۹ ایستگاه معادل ۵۳ درصد ایستگاه‌های قطار شهری و ۶۹۱ دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور اضافه شده است.همچنین یکهزار و ۱۶۰ دستگاه اتوبوس در دولت جاری نوسازی و یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده است. همچنین تاکنون ۷۳ هزار دستگاه تاکسی در کشور نوسازی شده است. ۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات خدماتی و ۳ هزار و ۲۸۷ دستگاه ماشین آلات عمرانی در حوزه محیط زیست در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

رحمانی فضلی با تأکید براینکه ۷۴ درصد جمعیت ایران، شهری است؛ افزود: باید بستر خدمات رسانی و زیست سالم برای شهروندان را در شهرها ایجاد کرد که در غیراینصورت شهرها دچار مسائل حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی خواهند شد.

وزیر کشور در پایان گفت: شهرداری‌ها مکلف شده‌اند که برنامه محور باشند و بیشتر کلانشهرها دارای برنامه‌های پنج ساله هستند. 

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 7140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =