گسترش حمل و نقل ریلی غرب استان با همکاری شهرداری تهران

شهر: اقدامات ریلی برای شهرهای قدس، ملارد، پرند و رباط کریم در دستورکار قرار دارد و با شهرداری تهران در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای درحال انجام است.

به گزارش خبرنگار شهر، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران امروز ٢٧ آذر در حاشیه آیین گشایش ایستگاه‌های مترو برج میلاد و امیرکبیر ضمن اشاره به معماری زیبای این دو ایستگاه و رعایت استانداردهای روز فنی و مهندسی، گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش آلایندگی‌ها، توسعه حمل و نقل ریلی و پاک است. اقداماتی در این زمینه توسط شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران درحال انجام است. برای سایر شهرهای استان تهران نیز اقداماتی نظیر بهره برداری از قطار حومه‌ای ورامین-قرچک-پیشوا انجام شده که تا پایان سال مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

او درباره دیگر اقدامات ریلی در غرب استان تهران، بیان کرد: اقدامات ریلی برای شهرهای قدس، ملارد، پرند و رباط کریم در دستورکار قرار دارد و با شهرداری تهران در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای درحال انجام است. البته اگر مشکل فنی و حقوقی پیش آمده با نظر کارشناسی محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران حل می شود، این موضوع در قالب تفاهم نامه‌ای میان شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

به گفته بندپی؛ منابع مالی راه اندازی قطار حومه‌ای برای چهار شهر تهران از طریق تهاتر و اعتبار ردیف بودجه ۱۴۰۰ خواهد بود.

استاندار تهران درباره تأمین قطار برای این چهار شهر، توضیح داد: مطالعات این کار توسط راه آهن جمهوری اسلامی درحال انجام است و مقرر شده که شهرداری‌های موردنظر، زمین را دراختیار راه آهن قرار دهند. همچنین می‌بایست شهرک‌های جدیدی که در این چهار شهر هستند، در ساخت این مسیر ریلی مشارکت داشته باشند تا سازمان راه آهن جمهوری اسلامی نسبت به ساخت آن اقدام کند. مطالعات نخست این کار انجام شده و دی ۱۳۹۹ عملیات اجرایی توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.

۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 7143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =