انتقاد هاشمی رفسنجانی از مصوباتی که اجرا نمی شوند

شهر: رییس شورای شهر تهران گفت: مصوبات حمل و نقلی در سیستم دولت به خوبی انجام می شود اما سیستم بوروکراتیک دولت درست عمل نمی کند؛ اگر تصمیمات اخیر هم مثل مصوبات قبلی باشد چیزی گیر مردم نمی آید.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درحاشیه آیین گشایش دو ایستگاه امیرکبیر و برج میلاد گفت: پاندمی کرونا نشان داد که حمل و نقل اهمیت ویژه ای دارد و این  رفت و آمد با حمل و نقل عمومی باعث انتشار ویروس کرونا می شود و ما در این بحران چون امکانات کافی نداشتیم صدمه زیادی خوردیم  در حالی که باید در گذشته واگن ها و اتوبوس را افزایش می دادیم تا در بزنگاه ضربه نخوریم.

هاشمی درباره مصوبات دولت در مورد حمل و نقل عمومی گفت: همه مصوبات دولت در حمل و نقل اجرایی نمی شود و اینها که امروز به نتیجه رسیده است نتیجه اتفاقات گذشته است و البته جای تشکر دارد. 

او خاطرنشان کرد: حمل و نقل عمومی در کلانشهرها را مثل کالاهای اساسی باید ببینیم. همان طور که اهمیت می دهیم خوراک مردم تامین شود حمل و نقل عمومی هم در همان حد است. در تهران روزانه دستکم ۵ تا ۷ میلیون سفر با حمل و نقل عمومی داریم و اینها بیشترشان قشر ضعیف هستند و بی توجهی به این حوزه این کار اشتباهی است.

او گفت: مصوبات حمل و نقل در سیستم دولت به خوبی  انجام می شود اما سیستم بوروکراتیک دولت درست عمل نمی کند و این همان  موضوعی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند که می فرمایند مشکلات ما درونی هستند.

هاشمی ادامه داد: ما مصوبات خیلی خوبی داریم از تامین دو هزار واگن برای کلان شهرها مصوبه داشتیم اما ۵۰ واگن که مصوبه اخیر است اجرا شد. در حالی که  از مصوبه ۲ هزار واگن حتی یک واگن هم تامین نشده است. یا از آن ۱۹ هزار اتوبوس که تصویب شده بود حتی یک اتوبوس تامین نشد. اگر تصمیمات اخیر هم مثل مصوبات قبلی باشد چیزی گیر مردم نمی آید. 

خبرنگار: اسد رجبی

۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 7144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =