برگزاری نمایشگاه بازارچه یلدا در بوستان زندگی

شهر: به مناسبت شب یلدا و برای حمایت تر از زنان سرپرست خانوار نمایشگاه بازارچه یلدا از ۲۷ آذر در بوستان زندگی منطقه در حال برگزاری است و تا ۳۰ آذر ادامه خواهد داشت.

سعید شاهمیر، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره برگزاری نمایشگاه زنان سرپرست خانوار گفت: نمایشگاه «بازارچه یلدا» به مناسبت شب یلدا و برای زنان سرپرست خانوار خود اشتغال ایجاد شده و یک فرصت شغلی و حمایتی برای این افراد است که به مدت چهار روز از ۲۷تا ۳۰ آذر از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر در فاز دوم بوستان زندگی و در ضلع شمال دریاچه این بوستان برگزار می شود.

او هدف از ایجاد این بازارچه راحمایت از زنان سرپرست خانوار دانست و افزود: بوستان زندگی در محله هرندی به این دلیل برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب شد که شاهد رونق زندگی در محله هرندی باشیم و ارتقای کیفیت زندگی با حضور شهروندان در محله هرندی ایجاد شود.

شاهمیر با بیان اینکه این نمایشگاه اولین نمایشگاه خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار است که با حضور ۲۴ زن سرپرست خانوار به صورت پایلوت در بوستان زندگی برگزار می شود، ادامه داد: اگر برگزاری این نمایشگاه بازخوردهای مثبتی داشته باشد، می‌توان یک نمایشگاه دائمی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کرد.

او با بیان اینکه ۱۴۵۱ زن سرپرست خانوار در منطقه ۱۲ وجود دارند که از این بین ۱۳۲ نفر در مراکز کوثر و همچنین به صورت مشاغل خانگی و خوداشتغالی مشغول به کار هستند، گفت: در این دوره در حال بروزرسانی زنان سرپرست خانوار هستیم و بر اساس گروه سنی و جامعه هدف برای آنها برنامه‌ریزی خواهد شد؛ بدین صورت که برای گروه سنی ۲۵ سال تا ۴۵ سال توانمندسازی، اشتغال و کارآفرینی و برای گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ سال برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته شده است.همچنین یک سری برنامه ها نیز برای فرزندان و دختران خانواده زنان سرپرست خانوار مانند آموزش، توانمندسازی و اوقات فراغت در نظر گرفته شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ با بیان اینکه بیشترین زنان سرپرست خانوار در ناحیه ۴ این منطقه حضور دارند، یادآور شد: در بحث توانمندسازی، ایجاد توانایی به لحاظ شخصیتی، رفتاری، خودشناسی و مواردی مانند آموزش، اشتغال، کارآفرینی و مهارت آموزی مد نظر است.

خبرنگار: علی سی پی

۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 7152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =