جشنواره ملی تئاتر مجازی "اناردون" برگزار می شود

شهردار منطقه ۱۱ تهران به مناسبت آخرین یلدای قرن از برگزاری جشنواره " اناردون" با محوریت احیاءآئین های اصیل ایرانی در ۳ بخش نقالی، تئاتر خانوادگی و آئین های نمایش یلدایی(اقوام) خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان با اعلام این خبر گفت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه  با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری کانون تخصصی تئاتر خیابانی و اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، به مناسبت فرا رسیدن طولانی ترین شب سال و زنده نگه داشتن آداب و رسوم کهن ایران زمین و شب یلدا، اقدام به برگزاری جشنواره تئاتر مجازی"اناردون" در سطح ملی نموده است.

آبادیان با اشاره به شرایط بحرانی و پاندمی کووید ۱۹ افزود: در ویژه برنامه های یلدای امسال سعی کردیم برای حفظ سلامت شهروندان و رعایت پروتکل های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا، ویژه برنامه های مجازی را در اولویت قرار دهیم. به همین منظور جشنواره تئاتر مجازی "اناردون" با محوریت خانواده در ۳ بخش نقالی(حرفه ای و آماتور)، اجرای تئاتر خانوادگی با موضوع شب نشینی و قصه های یلدایی، آئین های نمایشی یلدایی (اقوام)  همراه با اهداء جوایز ارزنده به آثار منتخب، برگزار  خواهد شد.

او در تشریح بخش های جشنواره بیان کرد: در بخش اجرای تئاتر خانوادگی با موضوع شب نشینی و قصه های یلدایی هرگروه با حضور اعضاء خانواده می بایست یکی از داستان ها و روایت های مربوط به یلدا را انتخاب و با همکاری یکدیگر نسبت به تولید یک اثر نمایشی با محوریت یلدا اقدام کنند.

آبادیان ادامه داد: در بخش آئین های نمایشی یلدایی (اقوام) با توجه به این که در سرتاسر ایران زمین هر یک از اقوام برای برگزاری آئین یلدا دارای رسوم متعددی هستند؛ گروه های نمایشی که امکان تولید نمایش های آئینی قوم خود را دارند؛ می توانند آثار شان را در این بخش برای حضور در جشنواره ارسال کنندکه این بخش از جشنواره ویژه تمامی اقوام و فرهنگ های ایرانی در جای جای سرزمینمان است که می توان آن را از جمله ویژگی های شاخص این جشنواره عنوان نمود.

شهردار منطقه ۱۱ در ادامه عناوینی از جمله: یلدا و آئین ها و رسوم اقوام ایرانی، یلدا و تاریخچه آن، یلدا و خانواده ایرانی، یلدا و جایگاه آن در شعر و ادب پارسی، یلدا و نقش آن در همبستگی ملی، یلدا و کرونا، یلدا و تکریم فداکاری های مدافعان سلامت، یلدا و جایگاه پدربزرگ و مادربزرگ ها در ثبات خانواده  و ... را از جمله محورهای  جشنواره" اناردون" برشمرد و از هنرمندان و علاقمندان به شرکت در این جشنواره دعوت کرد آثار خود را تا ۵  دی ماه به دبیرخانه جشنواره  واقع در  میدان قزوین، خیابان قزوین- شهرداری منطقه ۱۱- ساختمان شماره ۲ - معاونت امور اجتماعی و فرهنگی  ویا از طریق فضای مجازی و راههای ارتباطی در فراخوان ارسال نمایند.

علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر، دریافت فرخوان،  مقررات و شرایط شرکت در جشنواره به کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس @anardun۹۹ مراجعه وآثار خود را از طریق پیام رسان واتساپ و تلگرام به شماره ۰۹۱۲۲۱۳۸۴۰۴ بارگذاری نمایند.

۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
کد خبر: 7177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =