همکاری شهرداری با نهادهای دولتی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان

شهر: شهرداری تهران در جهت توسعه خدمات به شهروندان در شهر تهران ۵ تفاهمنامه با سازمان اورژانس تهران، اتاق اصناف، سازمان محیط زیست، جهاد کشاورزی و وزارت نیرو منعقد کرده است که هریک از این تفاهمنامه ها برای نخستین بار و در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، شهرداری تهران بر این مبنا در راستای توسعه شبکه خدمت رسانی به شهروندان و افراد آسیب دیده و توسعه خدمات مشترک میان شهرداری و اورژانس در زمینه حضور نیروی انسانی و اجرایی در کنار عوامل عملیات و استقرار اورژانس در پایگاه های آتش نشانی و اماکن مورد توافق شهرداری در سطح شهر تهران به منظور ارائه خدمات مشترک در هنگام بروز حوادث، تفاهمنامه همکاری مشترک منعقد کرد.

دو طرف بر اساس این تفاهمنامه در چندین بند متعهد شدند اقدامات مشترکی در قبال یکدیگر انجام دهند که مهمترین آن شناسایی و اعلام نقاط قابل استفاده مشترک جهت استفاده از اماکن در اختیار شهرداری تهران برای مواقع بحران همانند اماکن آتش نشانی ها، سوله های بحران و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی شهر داری تهران برای استقرار عوامل مشترک هستند.

به این ترتیب و بر اساس این تعهدات به منظور تقویت تعاملات فی مابین، باوجود اینکه بیشتر ایستگاه های سازمان آتش نشانی فاقد مکان مجزا برای استقرار نیروهای اورژانس هستند پس از برگزاری جلسات متعدد در سطوح مدیریتی و کارشناسی، تعداد ۶۴ ایستگاه از سوی کارشناسان اورژانس به منظور تشکیل پایگاه موتوری و ۱۶ ایستگاه به منظور استقرار خودرویی تعیین و تمهیدات  لازم برای استقرار نیروهای مذکور از سوی سازمان آتش نشانی اتخاذ شد و جمع تعداد ایستگاه هایی که دارای پایگاه خودرویی و موتوری اورژانس هستند به ۸۰ ایستگاه افزایش پیدا کرد.

ایجاد ایستگاه های پد بالگرد و استفاده از شبکه رادیویی مشترک و برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک از دیگر اقدامات است.

رفع سد معبر در تهران با همکاری شهرداری و دفتر اصناف

موضوع تفاهمنامه بین دفتر اصناف تهران و شهرداری، بهره گیری از ظرفیت های متقابل در پویایی و رونق اقتصادی شهر، ایجاد بانک های اطلاعاتی مشترک و همسویی در بهره گیری از داده های موجود در چارچوب قوانین و مقررات، همکاری و هماهنگی لازم در جهت اجرایی کردن مباحث مصرح در طرح های جامع و تفضیلی، بازبینی و بازنگری ضوابط جاری مورد عمل و همچنین استفاده از ظرفیت های حقوقی و قانونی شورای اسلامی شهر تهران و مبادی مرتبط و کمک به اجرای طرح جامع صنوف و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است.

بر اساس این تفاهمنامه دفتر اسناد تهران به انجام اقدامات اجرایی درباره اعمال قوانین و مقررات در ارتباط با واحدهای آلاینده و مزاحم و رفع سد معابر صنفی متعهد  شده است.

بر این مبنا، برگزاری جلسات شرکت شهربان و حریم بان با اتحادیه های پوشاک و لوازم ورزشی و کیف و کفش جهت رفع سد معبر از جمله در خیابان ولیعصر و برگزاری جلسات با صنوف آلاینده از جمله اتحادیه ذوب فلزات، تولیدکنندگان و فروشندگان در و پنجره آلومینیومی، باربری های و ... جهت رفع مشکلات انتقال از جمله اقداماتی است که اصناف تهران ملزم به اجرای آن است.

علاوه بر تعهدات اصناف، این تفاهمنامه برای شهرداری تهران نیز تکالیفی مشخص کرده است که از جمله آن تهیه و تدوین دستورالعمل های مورد نیاز برای همکاری و مشارکت اصناف در جهت نیل به هدف شهر زیست پذیر از جمله همکاری در ابلاغ تمهیدات تخصصی برای رفع آلایندگی و مزاحمت صنوف مربوطه می کند.

واگذاری مدیریت و بهسازی بوستان پردیسان به شهرداری

با عنایت به اصل پنجاهم قانون اساسی در جمهوری اسلامی، «حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشد داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می شود.»

همین امر دلیلی است که شهرداری تهران با سازمان حفاظت محیط زیست تفاهمنامه ای منعقد کرده است. اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، ایجاد و تکمیل فضای سبز مناسب با شرایط مطلوب برای اوقات فراغت شهروندان و نیز مدیریت بوستان های تفرجی درون شهری توسط شهرداری واگذاری مدیریت ساماندهی، بهسازی و بهره برداری بوستان طبیعت پردیسان به شهرداری تهران در چارچوب طرح جامع پارک، موضوع این تفاهمنامه بوده است.

 بر اساس این تفاهمنامه، سازمان حفاظت محیط زیست حق واگذاری تمام یا قسمتی از بوستان به غیر، اعم از هر شخص حقیقی و حقوقی و یا نهاد و سازمان دولتی و غیردولتی را در طول مدت تفاهمنامه (۱۵ سال) از خود سلب کرد.

حل اختلاف با وزارت نیرو

تفاهمنامه دیگر شهرداری با وزارت نیرو است. همکاری متقابل در زمینه رفع همه اختلافات حقوقی و قضایی فیمابین «شرکت» و شرکت های تحت پوشش آن و «شهرداری» و سازمان ها و مؤُسسسات وابسته و شرکت های تابعه، بررسی نحوه جبران ضرر و زیان ناشی از دعاوی کیفری و مطالبه خسارات وارده به شبکه و تأسیسات آبرسانی شرکت های آب و فاضلاب استان تهران و انشعابات و مصارف، مطالبه حقوق انشعابات، آب بها و فاضلاب بها و نحوه محاسبه هزینه ها و حل اختلافات مربوطه و همه مباحث و موضوعات مطروحه در کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ماده ۷۷ قانون شهرداری موضوع این تفاهمنامه است.

انعقاد توافق وزارت جهاد کشاورزی

موضوع تفاهمنامه شهرداری با وزارت جهاد کشاورزی فراهم کردن مقدمات اجرای مدیریت بهره وری پارک های جنگلی، توسعه فضای سبز و جنگل کاری در اراضی مستعد و مراقبت و نگهداری از جنگل کاری های موجود تحت مالکیت دولت به نمایندگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و همچنین جنگل کاری و فضای سبز سنواتی که توسط شهرداری تهران در اراضی ملی ایجاد شده، است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 7187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =