ریه تهرانی ها انبار مازوتهای بدون خریدار

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوا در پایتخت گفت: وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست پاسخ دهند که چرا به جای ساخت و ایجاد انبار نگهداری مازوت از ریه‌های شهروندان به عنوان این انبار استفاده می‌شود.

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره وضعیت آلودگی هوا گفت: علی‌رغم تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از اصناف در سطح تهران، آلودگی هوا در پایتخت همچنان جولان می‌دهد و باید فکر اساسی در این زمینه کرد.

او افزود: هر ساله به سهم ۸۰ درصدی منابع آلاینده متحرک و خودروها در بروز آلودگی هوا اشاره می‌شود اما به موضوع آلودگی ناشی از خودروها نیز بی‌توجهی می‌شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: بر اساس اظهارات رئیس سازمان محیط زیست کشور و معاون رئیس‌جمهور«چون ظرفیت پالایشگاه‌ها از مازوت پر شده و به واسطه تحریم‌های بین‌المللی کسی خریدارشان نیست مجبور هستیم مازادها را در شهرها بسوزانیم» و همچنین ایشان اعلام کرده‌اند که «آلایندگی ناشی از مازوت میزان مرگ و میر کرونا را تا ۶ برابر افزایش می‌دهد.»

نژادبهرام گفت: در این شرایط این پرسش مطرح است با چه تدبیری به جای ساخت و ایجاد انبارهای جدید برای نگهداری مازوت از ریه‌های شهروندان به عنوان انبار مازوت استفاده می‌شود.

او خاطرنشان کرد: از وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست تقاضا دارم با توجه به اهمیت فوق‌العاده زیاد صیانت و حفاظت حداکثری از سلامت مردم هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع چاره‌اندیشی عاجل صورت گیرد.

۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 7203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =