۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 7208
کوچکترین و بزرگترین محله تهران کدامند؟

شهر: به تازگی در سایت داده نمای شهرداری تهران، اطلاعات محلات مناطق ۲۲ گانه شامل تعداد واحد مسکونی و ملک، بعد خانوار، فضای سبز، پروژه‌ها و ... منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، تحلیل آمارهای ارایه شده در سایت داده نمای شهرداری تهران در بخش اطلاعات محلات مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد؛ از میان ۳۵۳ محله بیشترین تعداد ملک در محله تهران پارس غربی در منطقه چهار شهرداری تهران است. آنطور که در اطلاعات جمع آوری شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران آمده است؛ محله تهرانپارس غربی با ۵۳ هزار و ۷۴۹ واحد، بیشترین تعداد واحد مسکونی را در خود جای داده است. متوسط قیمت مسکن در این محله در سال ۱۳۹۸ ، ۱۵ میلیون تومان در هر مترمربع بود. این در شرایطی است که محله فتح در منطقه ۹ شهرداری تهران، با ۴۰ واحد، کمترین واحد مسکونی را دارد.

در بخش رتبه بعد خانوار اما؛ بیشترین بعد خانوار مربوط به محله وصال شیرازی در منطقه ۶ شهرداری تهران با ۴.۱ خانوار و کمترین بعد خانوار هم به محله دبستان در منطقه هفت تعلق دارد.

نقشه محلات تهران نشان می‌دهد لزوما تعداد بالای بعد خانوار یا واحد مسکونی ارتباط مستقیمی با مساحت محله ندارد و از شاخص‌های دیگری تبعیت می‌کند. بر اساس تحلیل داده‌های اطلاعات محلات مناطق شهر تهران، محله سرو آزاد در منطقه ۲۲ با یک هزار و ۱۸۷ هکتار بیشترین مساحت را در بین سایر محلات تهران دارد. اما کوچکترین محله تهران از مساحت کدام محله است؟

محله هزار سنگ در منطقه یک شهرداری تهران با ۱۲ هکتار، کمترین مساحت را در بین سایر محلات تهران دارد. محله «هزار سنگ» محله‌ای نا آشنا در دل کوه‌های درکه است؛ محله‌ای که به مرور زمان به کوهسار معروف شد و باغ‌های گیلاس این محله زبانزد است.

در بخش رتبه محلات در تعداد ملک هم، محله تهران پارس غربی هشت هزار و ۲۷۱ ملک رتبه نخست در تعداد ملک در میان محلات تهران را داراست و کمترین تعداد ملک هم متعلق به منطقه زینبیه در منطقه ۱۳، با دارا بودن پنج ملک است.

خبرنگار: فریبا رحمانی   

۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 7208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =