تعمیر ۴۰۰ دستگاه واگن مترو، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز دارد

شهر: ۴۰۰ دستگاه واگن مترو از مجموع یکهزار و ۵۰۷ دستگاه واگن مترو تهران نیازمند اورهال (تعمیرات اساسی) است که برای این اقدام باید حداقل یکهزار میلیارد تومان منابع مالی به مترو تزریق شود.

در همین رابطه؛ فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با شهر، ضمن اشاره به محدودیت‌های منابع مالی شهرداری تهران و نوسان قیمت ارز، بیان کرد: وضعیت تعمیرات ۴۰۰ دستگاه واگن مترو از آستانه اورهال رد شده است. این قطارها با بازدیدهای روزانه وارد سرویس می‌شوند چرا که منابع مالی برای تعمیرات اساسی در اختیار شهرداری نیست. برای تعمیرات این ۴۰۰ دستگاه واگن حداقل به هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است. هنوز منابع مالی درباره تعمیرات ۴۰۰ دستگاه واگن به مترو تزریق نشده، امید است که مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوع حمل و نقل عمومی به ویژه مترو پایتخت، عنایت بیشتری داشته باشد.

او با بیان اینکه درآمدهای شرکت مترو در دوره شیوع ویروس کرونا کاهش یافته و از آن‌طرف نیز هزینه‌های جاری افزایش یافته، افزود: سرفاصله زمانی حرکت قطارها در دوره شیوع ویروس کرونا کاهش یافته تا شرایط سرویس رسانی پایدار باشد.

نوبخت با تأکید بر اینکه تعمیرات اساسی ۴۰۰ واگن‌ باید انجام شود، گفت: شهرداری تهران در تلاش است تا هرچه سریع‌تر منابع مالی تعمیرات اساسی ۴۰۰ دستگاه واگن را تأمین کند. اگر تعمیرات اساسی واگن‌ها صورت نگیرد در آینده با خواب قطارها مواجه خواهیم بود. اگر بعضی از قطعات قطارها تعویض و با قطعات جدیدتر جایگزین نشود نمی‌توان قطار را وارد سرویس بهره برداری کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ همچنان وضعیت ۶۳۰ دستگاه واگن چینی تعیین تکلیف نشده و تأمین قطار در وضعیت موجود حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه طول خواهد کشید.

او با بیان اینکه با افتتاح ایستگاه‌های جدیدتر، شبکه مترو به تعداد قطارهای بیشتری نیاز خواهد داشت، افزود: در تعدادی از خطوط سرفاصله زمانی قطارها استاندارد نیست و این مسئله نیازمند تعداد قطارهای بیشتری است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پایان بیان کرد: با برداشتن محدودیت‌های کرونایی، مجموع آمار مسافران افزایش یافته و درحال حاضر این آمار به حدود ۹۰۰ هزار مسافر رسیده است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 7211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =