۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 7215

 بلندترین شب سال و قطع زنجیره کرونا

داود لطفی، شهردار منطقه ۱۷
 بلندترین شب سال و قطع زنجیره کرونا

امسال آیین زیبا و سنتی شب یلدا با میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار مقارن شده و این تقارن جالب و شاید عجیب می تواند هشداری باشد برای ما که امسال یلدای متفاوتی را رقم بزنیم تا فردای پرستاران ما با خستگی و فردای خانواده ها با افسوس همراه نباشد. در ماه های اخیر جامعه پزشکی و پرستاری در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بوده اند و بارها از مردم خواستند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به کاهش روند شیوع بیماری کرونا کمک کنند.

در چند روز اخیر درباره برگزاری یلدای مجازی اطلاع رسانی زیادی شده و لازم است تا خانواده ها همانطور که در مناسبت های گذشته مثل عید نوروز،عزاداری ماه محرم و ... با شیوه ای تازه و با رعایت پروتکل های بهداشتی این مناسبت های ملی و مذهبی را گرامی داشتند با فرا رسیدن بلندترین شب سال که همواره فرصتی برای دورهمی شبانه و جمع شدن اقوام و دوستان در کنار هم یا در خانواده بزرگ فامیل بوده این بار با شرایطی جدید و متفاوت بلندترین شب سال را به پایان برسانند تا شیب بیماری کرونا همچنان مسیر نزولی خود را طی کند. 
آیین سنتی شب یلدا از مناسبت‌های دیرینه‌ کشور عزیزمان ایران بوده که از گذشته تا کنون نقش محوری و الگویی نمادین در استحکام نهاد خانواده و تحکیم وحدت و همبستگی جامعه ایران اسلامی داشته است. تکریم و پاس‌داشت گویش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی و تقویت سنن پسندیده با محوریت تکریم خانواده و احترام به پدر و مادر باید سرلوحه بخش های فرهنگی نهادهای اجرایی و دولتی باشد و در شهرداری تهران و به خصوص منطقه ۱۷ نیز اهتمام زیادی به این مهم رقم خورده است.

آیین سنتی شب یلدا امسال به خاطر محدویت‌های کرونا بیشتر در فضای مجازی برگزار می‌شود و در منطقه ۱۷ نیز چندین برنامه ویژه در این راستا در نظرگرفته شد تا همچنان بلندترین شب سال به یادماندنی و با اهمیت تلقی شود. برگزاری طرح"گام های مهربانی" که طی آن چهار پرستار بیمارستان ضیائیان از جلوی درب این بیمارستان چهار هزار گام برداشته و به میان مردم و مراکز مختلف رفته و آنها را به رعایت پروتکلهای بهداشتی در شب یلدا دعوت کردند ، اجرای برنامه گروه هنری و موسیقی محلی ترکی عاشیق لَر در سرای سالمندان بهشت امام رضا(ع)، اجرای ویژه برنامه اهدای خون  با همکاری سازمان انتقال خون، برپایی سفره یلدایی، برگزاری مسابقات فضای مجازی در چهار بخش، ایستگاه ثبت خاطره در شهر بانو منطقه ، اهدای بسته و سبد کالا به نیازمندان منطقه توسط خیرین اداره خدمات اجتماعی، برگزاری جشن شب یلدا در گرمخانه و اهدای بسته به خانواده های کودکان کار و کارگران خدمات شهری از جمله اقدامات شهرداری منطقه ۱۷ برای گرامیداشت بلندترین شب سال بود.
 

۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 7215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =