تبدیل تهدید مکان صنایع خارج شده از شهر به فرصت

شهر: بسیاری از صنایع بزرگ که در داخل شهر بودند امروز به مکان های بی دفاع تبدیل شدند و عملکرد سابق را ندارند و باید برای آنها تصمیم گرفته شود که البته در شهرداری تهران همین نگاه وجود دارد و تبدیل این تهدید شکل گیری یک سازه و مکان متروک به فرصت در برنامه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین افتتاح مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا در مجموعه مرکز سیلوی تهران در منطقه ۱۶ گفت: در تهران مراکزی هستند که در گذشته صنایع بزرگی بودند از جمله همین مرکز سیلو که به دلایلی، دیگر مثل سابق فعال نیستند و سیاست دولت هم به دلایلی خروج صنایع از داخل شهر بوده است.

او در توضیح این دلایل افزود: یکی از این دلایل  تمرکز زدایی است تا دولت ها سبک شوند و کار به بخش خصوصی واگذار شود و دولت ها نقش حاکمیتی را به عهده بگیرند و دیگر دلیل آن نیز توسعه بخش خصوصی است که تاثیر زیادی در توسعه کشورها داشته است.

شهردار تهران با بیان اینکه بسیاری از صنایع بزرگ که در داخل شهر بودند امروز به مکان های بی دفاع تبدیل شدند و عملکرد سابق را ندارند و باید برای آنها تصمیم بگیریم، ادامه داد: در شهرداری تهران همین نگاه وجود دارد و تبدیل این تهدید شکل گیری یک سازه و مکان متروک به فرصت در برنامه قرار دارد و همین نقطه که در آن قرار داریم، یکی از آن نمونه هاست  که در اوایل قرن چهاردهم ساخته شد و در زمان خود بسیار پیشرفته بوده است و البته از دست اندرکاران آن باید تشکر کرد که بسیار سالم مانده است.

او با بیان این که این صنایع از میراث اواخر قاجار و پهلوی است گفت: می توان در این صنایع تغییر کاربری انجام داد و اتفاقا ایران پرچمدار این کار بوده است که فرهنگسرای بهمن و نخ ریسی کرمان و اقبال یزد از این دسته اند.

به گفته حناچی، شهرداری تهران در این زمینه با معاونت علمی و فناوری همراه است تا این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

تغییر کاربری صنایع با همکاری معاونت علمی و فناوری

همچنین حناچی در حاشیه آیین افتتاح مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا در جمع خبرنگاران گفت: صنایع به دلایل مختلف از جمله مسائل زیست محیطی از شهر خارج می شوند و این  فرصتی برای تغییر در شهر به وجود می آورد. بهترین شیوه، تغییر متناسب با نوآوری است و با حرکت معاونت علمی و فناوری این فضاها برای استفاده از نیروهای جوان مهیا می شود و امروز متناسب با مرکز سیلوی تهران این اتفاق افتاده است.

او درباره تغییر کاربری مرکز سیلوی تهران افزود: این صنایع بیشتر در پهنه جنوبی هستند و این شرایط در همه پهنه ها از سیمان ری گرفته تا این مکان و پهنه غربی وجود دارد که با همکاری با سایر دستگاه ها تلاش می کنیم این پهنه ها  تبدیل به فرصتی برای نیروهای جوان شود.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 7217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =