مراجعه ۹۲۲۹ دستگاه اتوبوس شرکت واحد به مراکز معاینه فنی

شهر: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال، ۱۱ هزار و ۱۲ دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه کرده که ۹ هزار و ۲۲۹  دستگاه از آن مربوط به اتوبوس‌های شرکت واحد است.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با شهر، ضمن اشاره به مراجعه یک میلیون و ۲۳۷ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران، بیان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته تقریباً تغییری نداشته است. در حال حاضر روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند.

به گفته او؛ وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریباً تمامی مراکز معاینه فنی خودروهای تهران فاقد صف انتظار هستند.

مقدم با بیان اینکه از آمار اعلامی، ۸۸۶ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده، افزود: ۱۷ درصد از این آمار در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، ۱۱ درصد در آزمون هم‌راستایی چرخ‌ها، ۴ درصد در آزمون کمک فنر، ۱۴ درصد در آزمون تست ترمز و ۱۶ درصد به علت عیوب ظاهری مردود شده‌اند. در مجموع ۳۷ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، تعداد گواهی‌های معاینه فنی صادر شده در ۹ ماه گذشته را ۸۳۸ هزار عدد ذکر کرد و افزود: ۲۲۵ هزار گواهی از این تعداد مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع در حدود ۲۵ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

مقدم درباره تعداد مراجعات خودروهای سنگین، توضیح داد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال، ۱۱ هزار و ۱۲ دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه کرده که ۹ هزار و ۲۲۹  دستگاه از آن مربوط به اتوبوس‌های شرکت واحد است.

به گفته او؛ شهر تهران از بضاعت سه مرکز معاینه فنی تک خطه  مختص خودروهای سنگین برخوردار بوده که دو مرکز آن در توقف‌گاه‌های شرکت واحد واقع شده است.

مقدم در ادامه با اشاره به آغاز آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی شهر تهران از ۱۰ آبان ۱۳۹۹، بیان کرد: از ابتدای شروع این آزمون تا پایان آذر، ۲۵ هزار و ۹۷۷ دستگاه خودرو آزمون شده که ۳۳۴ دستگاه به علت شدت صوت بالاتر از حد مجاز مردود شده‌اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در پایان افزود: فرایند این آزمون به نحوی است که اگر در زمان کنترل بخش‌های ظاهری خودرو آزمون‌گران مرتبط صدایی غیر متعارف و یا بیش از حد را از موتور وسیله نقلیه و یا سیستم‌های هشدار دهنده (بوق) شناسایی کنند وسیله نقلیه را به قسمت آزمون سنجش شدت صوت که دارای شرایط محیطی لازم است، هدایت و نسبت به انجام این آزمون در دور موتور مشخص و ثبت نتایج حاصل از آن در سامانه «سیمفا» اقدام می‌کنند.

به گزارش شهر، شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، قبل از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند. همچنین در مدت زمان اداری می‌توانند در صورت هرگونه سوال با سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس حاصل کنند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 7245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =