تعامل میان مجلس و شورا می‌تواند بسیاری از مسائل را در شهرها حل کند

امیدواریم با کمک قالیباف بتوانیم درباره حل مشکلات شهری از جمله حل مساله درآمدهای پایدار، مشکلات در حوزه حمل و نقل عمومی، بافت فرسوده، پسماند و آسیب‌های اجتماعی در تهران شاهد بروز اتفاقات خوبی باشیم.

به گزارش شهر محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در حاشیه دویست و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی و ریاست محمد باقر قالیباف به عنوان رئیس این مجلس گفت: تعامل میان مجلس و شورا می‌تواند بسیاری از مسائل را در شهرها حل کند، بخش زیادی از مردم در شهرها زندگی می‌کند و تعامل بین مجلس و شوراها می‌توانند مشکلات زیادی از آنها حل کند.

 او با بیان اینکه  قالیباف  حدود ۱۲ سال سابقه در مدیریت شهری دارد بنابراین امیدواریم مشکلات مردم با شتاب بیشتری حل شود، اضافه کرد: امیدواریم با  کمک قالیباف بتوانیم درباره حل مشکلات شهری از جمله حل مساله  درآمدهای پایدار، مشکلات در حوزه حمل و نقل عمومی، بافت فرسوده، پسماند و آسیب‌های اجتماعی در تهران شاهد بروز اتفاقات خوبی باشیم.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا مجمع ۵۱ نفره که میان لیست امید مجلس در دوره گذشته و اعضای شورا در این دوره بود تشکیل خواهد شد، عنوان کرد: شکل گیری مجمع ۵۱ نفره که متشکل از اعضای شورای شهر  و نمایندگان تهران در مجلس است بستگی به نمایندگان جدید  مجلس دارد و ما با برخی از این نمایندگان نیز صحبت کردیم و آمادگی خود را برای برگزاری این گونه جلسات اعلام کردیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به بررسی لایحه چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق در جلسه شورای شهر تهران عنوان کرد: این لایحه به صورت یک‌فوریتی اوایل اردیبهشت امسال در شورای شهر تصویب شد که دارای ۸ بند بود و امروز جزئیات آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و یک بند دیگر نیز به آن افزوده شد. به گفته رییس شورای شهر تهران این لایحه سبب کاهش پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شود و از اعمال نفوذ جلوگیری می‌کند.

او در مورد لایحه بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونایی هم توضیح داد: هیأت تطبیق این موضوع را تأیید کرده و لایحه چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های مناطق مکمل آن محسوب می‌شود.

۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =