مدارس در شرایط بحران پناهگاه شهروندان اند

شهر: معاون فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل معتقد است که مدرسه یک تجمع انسانی است اول باید خود را محافظت کند دوم این که در شرایط بحران بتواند یک پناهگاه باشد و در مواقع بحرانی خدمات ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار شهر، اسداله کریمی معاون فرهنگی  سازمان پدافند غیرعامل در آیین رونمایی از سند ملی طرح مدرسه آماده گفت: از همه عزیزانی که این کار ارزشمند را آماده کرده اند تشکر می کنم.  در بسیاری کشورها وقتی حادثه ای پیش می آید مردم هم به کمک می آیند. از نظر سازمان پدافند غیرعامل همه مردم برای مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی باید آمادگی داشته باشند. کار ما مصون سازی جامعه است و رویکرد ما آینده نگرانه و پیشگیرانه است؛ شبیه به واکسنی که قبل از بروز بیماری استفاده می کنیم.

کریمی افزود: پدافند غیرعامل باید تمهدیدات لازم برای مقابله با بحران ها را داشته باشد از این جهت طرح مدرسه آماده خواست سازمان پدافند غیرعامل است. مدرسه آماده بسیار مهم است چرا که مدرسه از نگاه ما یک تجمع انسانی است و باید رویکردهای چند گانه داشته باشد؛ اول باید خود را محافظت کند دوم این که مدارس چند منظوره هستند و در شرایط بحران می تواند یک پناهگاه باشد و خدمات در مواقع بحرانی بدهد.

او افزود: اهمیت مدارس همچنین از این جهت است که می تواند فرهنگ مقابله با بحران به نسل های بعدی منتقل کند. از این جهت ما پیشتر هم با آموزش و پرورش همکاری هایی داشتیم و دستکم هشت کتاب برای سنین مختلف دانش آموزان آماده کردیم تا مورد استفاده قرار گیرد. این کتاب ها در هفته پدافند غیرعامل معرفی شد و در شبکه شاد بارگذاری شده است و تاکنون ۵۲ میلیون بازدید داشته است. همچنین سند راهبردی غیرعامل و نقشه راه پدافند غیرعامل هم تهیه شده است.

او گفت: در شرایط بحرانی تقاضای ما این است که اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی و ارائه خدمات و تخلیه اضطراری مد نظر قرار گیرد و بعد از بحران هم به دنبال آرامش بخشی و ارتقای روحیه باشیم.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 7274

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =