کاهش ۲۰درصدی تماس های مردمی با سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸

شهر: به گفته مدیران سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهرداری، تماس های مردمی با سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ بیست درصد کاهش داشته است. فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و تاخیر در حرکت اتوبوس ها بیشترین گزارش های مردم را تشکیل می دهد.

به گزارش شهر، شهردار تهران صبح امروز با حضور در ساختمان  سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران در جلسه ای با مدیران این سامانه ها شرکت کرد. در این جلسه مسعود حمزه ای، رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران طی سخنانی با ارائه تاریخچه ای از شکل گیری سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ گفت: در ۱۵ سال فعالیت سامانه ۱۳۷ تاکنون ۳۱ میلیون تماس شهروندان پاسخگویی و ۱۹ میلیون گزارش تماس هم ثبت شده است.

او با بیان اینکه تماس ها و گزارش های مردمی در عناوین مختلف دسته بندی می شوند گفت: هم اکنون ۶۵۰ عنوان برای دسته بندی تدوین شده در حالی که در ابتدای تشکیل سامانه گزارش های مردم در ۱۶ عنوان دسته بندی می شد.

حمزه ای ادامه داد: در کل، سهم پیام های خدمات شهری ۶۹ درصد است بخش عمرانی ۱۵ درصد، شهرسازی ۱۳ و حوزه ترافیک دو درصد و اجتماعی یک درصد از پیام ها را تشکیل می دهد.

۷۰ درصد تماس های ۱۸۸۸ مربوط به حمل و نقل عمومی  است

در ادامه مراسم سیدمجتبی موسوی معاف، رییس مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ نیز در این مراسم گفت: در شرایط فعلی فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، تاخیر اتوبوس ها، تغییر کاربری در ساختمان ها، تخلفات ساختمانی و تعمیر و نگهداری پل های عابر پیاده به ترتیب، بیشترین تماس های مردمی را تشکیل می دهد.

او افزود: ۷۰ درصد تماس ها مربوط به حمل و نقل عمومی است و پس از آن در رتبه بعدی مسائل مربوط به خدمات شهری قرار دارد.

در بارندگی اخیر گزارش مردمی اعلام نشد

در ادامه مراسم حمیدرضا نصیریان، رییس سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ طی گزارشی نیز گفت: در سامانه ۱۳۷ در فصل بارندگی ها معمولا گزارش های زیادی از آبگرفتگی در شهر داشتیم که در بارندگی اخیر تماس و گزارشی از سوی مردم به ما اعلام نشد.

رییس سامانه ۱۳۷ درباره نوع تماس ها در مناطق مختلف تهران گفت: بیشتر مناطق شمالی تماس هایشان مربوط به مزاحمت های ناشی از ساخت ساز و جمع آوری سگ های ولگرد است و بخش های جنوبی و مرکزی شهر هم تماس هایشان برای نظافت معابر و یا سد معبر است. برای پیگیری گزارش های مردمی تقریبا ۵۰ درصد مخاطبان به تماس های پیگیری ما پاسخ می دهند که از این ۵۰ درصد ۹۷ درصد اعلام کرده اند که به گزارششان رسیدگی شده است و مشکل حل شده است.

او گفت: یکی از دستاوردهای سامانه ۱۳۷ ارائه الگوی موفق در این زمینه بود به طوری که بعد از تهران تمامی ۳۱ مرکز استان و ۹۲ شهرستان این الگو را در شهرشان پیاده کردند. علاوه بر این از کشورهای دانمارک، تونس و امارات از این سامانه بازدید شد و نحوه فعالیت ما برایشان جالب بود.

نصیریان گفت: بیشتر تماس های مردم با سامانه در ساعات روز است البته در روزهای تعطیل و شب ها بیشتر گزارش های مردمی در اعتراض به آلودگی های صوتی است. در دوران کرونا چون مردم بیشتر در خانه مانده اند تماس ها در حوزه اجتماعی مثل همین اعتراض به آلودگی صوتی بیشتر شده است. اما به صورت کلان در شرایط کرونا تماس های مردم ۲۰ درصد کاهش داشته است.

او در ادامه گفت: اخیرا دو کد «فضاهای بی دفاع شهری» و «کودکان کار» را هم به دلیل تماس های مرتبط به کد های دسته بندی خود اضافه کرده ایم.

.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 7313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =