رونمایی از مجموعه روانخوانی مشاهیر منطقه ۱۶

شهر: آیین رونمایی از مجموعه روانخوانی مشاهیر و مفاخر (معرفی از طریق QR کد) منطقه ۱۶ با حضور مشاور عالی شهردار تهران ، شهرار منطقه ۱۶ و چند تن از مفاخر این منطقه انجام شد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیمان پورنصر، شهردار منطقه ۱۶ در مراسم رونمایی از مجموعه روانخوانی مشاهیر این منطقه گفت: منطقه ۱۶ با تقدیم سه هزار و ۵۰۰ شهید و یکهزار و ۱۰۰ شهید دانش آموز به انقلاب اسلامی، مامن چهره های شاخص و ماندگار است. بر همین اساس رونمایی از مجموعه روانخوانی مشاهیر منطقه ۱۶ انجام می شود تا با معرفی آنها برای جوانان و نسلهای آینده الگوسازی شود.

او افزود: شناسایی مشاهیر و مفاخر این منطقه در چند مرحله انجام می شود که تا کنون ۴۰ نفر شناسایی و در ردیف اول قرار گرفتند. در مرحله دوم نیز برای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری از این روش استفاده خواهد شد و از این ظرفیت برای معرفی و شناساندن نقاط جاذب گردشگری از جمله سیلوی تهران که مرکز نوآوری صنعت غذا در آن ایجاد شده، استفاده می شود.

ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس

مصطفی کاظمی، مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردارتهران در این مراسم با تاکید براینکه باید در همه محلات شهر تهران مفاخر و مشاهیر از معتمدین محله گرفته تا جانبازان و خانواده شهدا شناسایی و معرفی شوند، گفت: کسانی مانند استاد مرتضی سرهنگی  که در عرصه مقاومت و دفاع مقدس حضور داشتند نگاه ویژه ای به این موضوع دارند که باید از آن استفاده کرد. جایی که رنج و درد جانبازان و شهدا را خانواده هایشان نیز تحمل می کنند و این وظیفه ما را سنگین تر می کند تا توجه ویژه ای به این افراد داشته باشیم.

او افزود: همچنین باید به سهم زنان و مادرانی که در شکل گیری فرهنگ دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشتند توجه بیشتری داشته باشیم و فرهنگ دفاع مقدس را انتقال دهیم و این حوزه را در مدیریت کلان شهری در زمره موارد اولویت دار قرار دهیم.

خبرنگار: علی سی پی

۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
کد خبر: 7318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =