۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 7320

شهردار تهران:

مصرف مازوت در کارخانه ها را پیگیری می کنیم

کاهش ۲۰ درصدی شکایات مردمی از مدیریت شهری
 مصرف مازوت در کارخانه ها را پیگیری می کنیم

شهر: شهردار تهران گفت: با توجه به کاهش سی درصدی تردد احتمال می رود شکل سوخت های صنایع حاشیه ای تهران و روی آوردن آنها به مصرف مازوت آلایندگی در تهران را افزایش داده است. البته این موضوع حاکمیتی است و شهرداری آن را پیگیری می کند.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران، در حاشیه بازدید از سامانه ۱۳۷ گفت: امروز سوم دی ماه سالروز تاسیس ۱۳۷ است ، به این مرکز آمده ایم تا ضمن بازدید و گزارش عملکرد انتظارات مدیران ارشد شهرداری از این سیستم را مطرح کنیم.

او افزود: گزارش هایی که همکاران تهیه می کنند نشان می دهد که مردم به صورت دوره ای به چه چیزهایی حساسیت دارند و نقاط ضعف ما کجاست در عین حال حساسیت های مردم ارتباط مستقیمی با عملکرد ها دارد.

شهردار تهران ادامه داد: امروز همچنین به بخش ارزیابی عملکرد و گزارش هایی که داده شده است سر زدیم برای اولین بار با ۶۴ شاخص مدیران را ارزیابی کردیم و در حال حاضر مدیران شرکت ها و سازمان ها در حال ارزیابی هستند. علاوه بر کاری که امور مجامع در حسابرسی سالانه انجام می دهد ماموریت ها و وظایف سازمان هم ارزیابی می شود و این ارزیابی ها در ادامه راه تاثیر می گذارد. اگر عملکرد خوب باشد تشویق می شوند و اگر نقصی باشد نسبت به آن حساسیت نشان داده خواهد شد.

او درباره آخرین گزارش ها از تماس های مردمی با ۱۳۷ و ۱۸۸۸ گفت: آخرین گزارش ها بیانگر آن است که میزان مراجعه مردم به ۱۳۷ و ۱۸۸۸ بیست درصد کاهش داشته است و این علامت مثبتی است. همچنین گزارش ها نشان می دهد که گزارش های منفی شهرسازی از صدر تماس های مردمی به سوم یا چهارم تغییر کرده است و طبیعی است که بخش های حوزه خدمات شهری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. به خصوص آلودگی های صوتی در روزهای تعطیل بیشتر گزارش می شود.

حناچی گفت: در موضوع آبگرفتگی ها گزارش ها کاهش معنی داری دارد و نشاندهنده آن است که عملکردها تاثیرگذار بوده است. در جاهایی که دائم ابگرفتگی داشتیم تمرکز کردیم . به نظر می رسد این تاثیرگذار است. این گزارش ها به صورت دوره ای به ما ارسال می شود و طبیعتا مطرح شدن این گزارش ها در عملکرد مدیران تاثیر می گذارد.

شهردار تهران درباره علت آلوده بودن هوای تهران با وجود تعطیلی مدارس گفت: منابع آلاینده شهر تهران شناخته شده و مشخص هستند. وقتی از اینها عبور می کنیم اگر آلودگی ناشی از منابع شناخته شده باشد ، معلوم می شود که آلاینده جدیدی به وجود آمده است.

او گفت: در این فصل از سال با پدیده وارونگی هستیم و با توجه به این که مدارس و دانشگاه ها تعطیل هستند و با سی درصد کاهش تردد مواجه هستیم نباید با این آلودگی در شهر مواجه باشیم، احتمال می رود شکل سوخت های صنایع حاشیه ای تهران تغییر یافته است و وقتی مصرف گاز خانگی افزایش می یابد صنایع اطراف تهران به سوخت مازوت رو می آورند که آلایندگی بیشتری دارد. البته این موضوع حاکمیتی است و شهرداری آن را پیگیری می کند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 7320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =