نگرانی حمید فرخ نژاد از وضعیت پادگان ۰۶ برطرف شد

شهر: حمید فرخ‌نژاد ، هنرمندی که به متروکه شدن ساختمانهای قدیمی پادگان ۰۶ و خشکیدن درختان این محوطه اعتراض کرده بود، از تبدیل ۳۵ هکتار این محوطه به فضای عمومی ابراز خوشحالی کرد.

این هنرمند در نزدیکی این پادگان زندگی می‌کند و روزبه‌روز شاهد ویرانی آن بوده است. او در گفتگو با شهر از تبدیل ۳۵هکتار این مجموعه به فضای عمومی اظهار خوشحالی کرد و گفت: به عنوان یک شهروند از این اتفاق خوشحال هستم و امیدوارم اتفاقات خوبی برای این مجموعه رخ دهد. همینطور خوشحال هستم که استفاده مناسب از فضای مجازی به این اطلاعرسانی کمک کرد.

او درباره تغییر کاربری پادگان ۰۶ نیز گفت: تهران به محوطه ‌ای همچون پادگان ۰۶برای روزهای بحران نیاز داشت. بویژه در این منطقه که تراکم ساختمانی زیاد بود. جایی برای امان گرفتن یا حتی فرود هلی‌کوپتر امداد. امیدوارم این مجموعه یک مجموعه فرهنگی و ورزشی و یک جاده تندرستی در آن ساخته شود چرا که سرانه فضای فرهنگی و ورزشی در محله پاسداران کافی نیست.

فرخ نژاد گفت: به واسطه پروژه عکاسی دوستم آنجا را از نزدیک دیدم و بعدتر عکسهای هوایی پادگان را دیدم که نشان میداد آن محوطه قهوه ای و بی درخت شده اما خارج از آن سبز است و نشان می‌داد درختانش را خشک کرده‌اند. از طرفی ساختمانهای زیبایی از دوران قاجار و پهلوی در آنجا باقی مانده که باید کاربری فرهنگی داشته باشند. تمام تلاشم را برای جلب توجه مسئولان کردم و با هرکس می‌توانستم صحبت کردم و مطبوعات نیز خیلی کمک کردند.

او به پیروز حناچی برای ثبت این افتخار در کارنامه کاری‌اش تبریک گفت و افزود: افتخار هر مسئولی که برای مردم کار ماندگاری انجام دهد و تبدیل پادگان ۰۶ به فضای عمومی اتفاقی است که در کارنامه کاری آقای حناچی برای همیشه می‌ماند.

به گزارش شهر، سال ۱۳۹۶ حمید فرخ‌نژاد، بازیگر سینمای ایران در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به وضعیت نابسامان پادگان ۰۶ اعتراض کرد و نوشت: این ساختمان‌ها در حال از بین رفتن هستند، چون در چارچوب منطقه‌ ارتش قرار دارند و کسی آنها را نمی‌بیند. نمی‌دانم به چه منظور به آن درختان و فضا نمی‌رسند. این پادگان حدود سه سال است که تخلیه شده و از آن زمان توجهی به این فضا ندیده‌ایم. اینجا میراث ملی و متعلق به همه‌ی مردم است. باید مسئولان ورود کنند و جلو این اتفاق را بگیرند. تغییر کاربری یا هر برنامه‌ای که دارند باید در راستای خواسته‌های مردم باشد. ادامه یافتن این وضعیت برای محوطه تاریخی پادگان ۰۶ جنایت در حق تاریخ، جغرافیا و محیط‌زیست محسوب می‌شود.
اعتراضات او به نتیجه رسید و مدتی بعد در پستی دیگر نوشت : به لطف خدا و همت شما مردم عزیز و پشتیبانی و پیگیری دوستان مطبوعاتی و دلسوزان اتفاقات خوبی قراره بیفته.

پادگان ۰۶ ارتش پادگانی نظامی‌آموزشی مهم است که اسم رسمی آن آموزشگاه نظامی درجه‌داری جوادالائمه‌ی نزاجاست و به اختصار «۰۶» خوانده می‌شود. این پادگان از یک طرف به بزرگراه صیاد شیرازی و از طرف دیگر به خیابان پاسداران متصل است. 

 موقعیت مکانی این پادگان ارزش‌ مادی زمین‌های آن را چندبرابر کرده است. حتی در طرح تفصیلی که در مدیریت اسبق شهری به تصویب رسید، این پادگان در پهنه S که پهنه تجاری، اداری و خدماتی است قرار گرفت  در حالی  که  عموما باید پادگان ها در پهنه G قرار گیرند. ‌

سرانجام پس از گذشت یک دهه از مذاکرات شهرداری تهران و ارتش، مدیریت شهری توانست ارتش را مجاب کند تا ۷۰ درصد از این محوطه که حدود ۳۵ هکتار وسعت دارد و شامل باغ سلطنت آباد و ساختمانهای قدیمی می‌شود را به عنوان فضای عمومی در اختیار شهروندان قرار دهد.

خبرنگار: مرجان حاجی رحیمی

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =