ضرورت نگاه گشاده دستانه به بودجه ۱۴۰۰ مدیریت بحران پایتخت

شهر: عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که باید با نظام بودجه‌بندی در حوزه بحران شهر تهران با رویکرد دست‌گشاده برخورد کرد، گفت: ازاین‌رو امیدواریم سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پیشنهاد بودجه سال آتی به دو حوزه اطلاع‌رسانی و آموزش باهدف افزایش تاب‌آوری با نگاه ویژه‌ای بپردازد.

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه بحران گفت: حوزه مدیریت بحران در پایتخت یک ظرفیت است که تنها با تکیه ‌بر تمام توان شهر می‌توان آن را پیش برد  لذا فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برای این حوزه با رویکردهای ترویجی مقوله بسیار جدی است.

نژاد بهرام با اشاره به اینکه بخشی از بودجه‌ای که معمولا برای سازمان‌ها در نظر گرفته می‌شود به‌منظور فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت بحران است، گفت: اما این بودجه کافی نیست زیرا نیازمند آن هستیم که با رویکرد دسته گشاده با سازمان مدیریت بحران برخورد کنیم.

 عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه یکی از جدیدترین اقدامات هنگام وقوع بحران موضوع تاب‌آوری است، بیان کرد: افزایش تاب‌آوری صرفا بااطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های لازم در حوزه بحران امکان‌پذیر است که این امر نیز مستلزم صرف بودجه، امکانات، زمان و به‌کارگیری نیروهای متخصص است.

او با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ سازمان مدیریت بحران حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی را به‌صورت پررنگ‌تری در برنامه‌ریزی‌های خود جای دهد، توضیح داد: به نظر می‌رسد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران جهت تحقق این امر، موافقت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران را نیز در تهیه بودجه سال آتی با خود همراه کند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 7385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =