آغاز پویش «ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی» در دارالمومنین

پویش «ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی» با شعار «هم سایه هم» در دارالمومنین آغاز شده است.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، سعید تیموری، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در این باره گفت: با توجه به اینکه بیش از ۸۷ درصد از خانواده های پایتخت در آپارتمان سکونت دارند، که این اعداد نشان دهنده غلبه سبک زندگی آپارتمانی به صورت فراگیر در شهر تهران است. و با توجه به رواج زندگی آپارتمان نشینی طی دهه های اخیر در منطقه ۱۴ که از این قاعده مستثنی نیست، ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی حائز اهمیت است، در این راستا پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی توسط اداره آموزش های شهروندی منطقه و با تشکیل گروه های تخصصی از روانشناسان و جامعه شناسان گرفته تا شهرسازان و مدیران فعال منطقه۱۴ آغاز به کار کرده است.

  تیموری با تاکید بر اینکه شهروندی نه تنها به معنای سکونت در یک شهر به مدت مشخص که به معنای مجموعه ای از آگاهی های حقوقی، فردی و اجتماعی است و شهروندان در قبال یکدیگر و در قبال شهر و محله زندگی شان مسئولیت دارند، افزود: این پویش در سه محور قوانین و حریم خصوصی، همسایگی، مشارکت و محیط زیست و کاهش پسماند از دیماه آغاز شده و تا شهریور۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت تا به بستر سازی در زمینه ارتقای این فرهنگ کمک کند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در پایان در خصوص شعار پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی که «هم سایه هم» نام دارد، نیز گفت: همسایگی قصه درختانی است که سایه های آنها سر به هم آوردند، از هم جدا هستند اما یک پیوند آشکار دارند و در بالاترین نقطه به هم می رسند. تهران به نو شدن همسایگی هاست که جوان تر، پرنشاط و دارای انظباط شهری بیشتری می شود.

۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 7421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =