«ترنج زندگی» با طراحی ایرانی افتتاح می‌شود

علی اعطا، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه۸ بر ضرورت تداوم اقدامات انجام گرفته از جمله طرح «ترنج زندگی» و «خیالستان زندگی» در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸، علی اعطا که به اتفاق مهناز استقامتی، شهردار منطقه۸ و معاونان و مدیران شهری از پروژه‌های عمرانی منطقه بازدید می‌کرد، در خصوص طرح ترنج زندگی، گفت: المان‌های به کار رفته در پروژه "ترنج زندگی" برگرفته از فرهنگ اصیل و غنی ایرانی است. اقدام شهرداری منطقه۸ در خریداری این ملک خصوصی و تبدیل آن به فضای سبز قابل تحسین است که قطعاً مورد توجه شهروندان ارامنه قرار خواهد گرفت. پروژه ترنج زندگی باعث شده سرانه فضای سبز در محله ارامنه نشین زرکش افزایش پیدا کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: افزایش سرانه فضای سبز در محله زرکش کاری درست و اصولی بود و اینکه درختان باغ خریداری شده توسط شهرداری منطقه۸ ، دست‌نخورده باقی مانده‌اند و جلوه‌های بصری زیادی به این طرح داده، بسیار مهم و جالب توجه است.

اعطا همچنین در بازدید از پروژه خیالستان زندگی، گفت: پروژه خیالستان زندگی، طرحی فرا منطقه‌ای است که برای شهروندان منطقه از بعد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از اهمیت ویژه برخوردار بوده و صد البته که باعث بالا رفتن سرانه فضای سبز محدوده نیز می‌شود. خیالستان زندگی با چشم‌اندازی زیبا قطعاً از جمله پروژه‌های عمرانی بزرگ و قابل توجه نه تنها در مطقه 8 بلکه در پایتخت خواهد بود.

استقامتی: بوستان ترنج زندگی را به سبک باغ‌های ایرانی طراحی کردیم

شهردار منطقه۸ همچنین به همراه سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از کلیسای "گریگور لوساروویچ مقدس" نیز بازدید داشت و با تبریک آغاز سال نو میلادی به شهروندان ارامنه منطقه گفت: مدیریت شهری منطقه به مناسبت آغاز سال نو میلادی، خبر خوشی را برای شهروندان منطقه۸ به ویژه ساکنان ارامنه دارد. ساخت باغ ترنج زندگی در محله ارامنه نشین زرکش، به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است. ما این بوستان را به سبک باغ‌های ایرانی طراحی کرده‌ایم. همچنین با در نظر گرفتن مسیر ویژه نابینایان و سرویس‌های بهداشتی ویژه معلولان، این بوستان را برای تمامی اقشار مناسب سازی کرده‌ایم.

تهران شهری برای همه شعاری است که در منطقه ۸ محقق شد

کشیش «مسروب راتوس» ضمن تشکر از حضور شهردار و عضو شورای شهر در کلیسای گریگور مقدس گفت:  از حسن توجه شورای شهر تهران و شهردار منطقه۸ بسیار سپاسگزارم و همواره دعاگوی مدیران شهری منطقه‌۸ هستم؛ چرا که احترام ویژه‌ای برای شهروندان ارمنی قائل هستند.

او افزود: تهران شهری برای همه شعاری است که در منطقه ۸ محقق شده و این اتفاق جز با تلاش جمعی میسر نمی‌شد. خدا را شکر می‌کنم که شهردار و مدیریت شهری منطقه تلاش و همت زیادی برای بهبود وضعیت منطقه داشته‌اند. در سال نو میلادی برای تمام شهروندان آرزوی سلامتی و خرسندی دارم. امیدوارم هر چه زودتر ویروس کرونا از دنیا رخت ببندد و مردم به زندگی عادی خود برگردند.

۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 7455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =