لایحه مالیات بر ارزش افزوده با سیاست های کلی نظام مغایرت دارد

شهر: مشاور شهردار تهران در امور مجلس گفت: هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام بخش هایی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده را با برخی از سیاست های نظام مغایر دانسته و باید در مجلس اصلاح و مجددا در صحن به رأی گذاشته شود و به شورای نگهبان برود.

پروانه مافی، مشاور شهردار تهران در امور مجلس در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضع لایحه مالیات برارزش افزوده در مجلس گفت: لایحه به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان روی برخی از مواد تحفظ دارد و باید مجددا در مجلس اصلاح شود.

او ادامه داد: هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام یک جلسه کارشناسی به ریاست  محسن رضایی، دبیر مجمع و برخی از اعضا و  پارسا، رئیس سازمان مالیاتی و پورابراهیم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و اعضای برخی کمیسیون ها تشکیل شده و لایحه را با سیاست های کلی مقایسه کرده و تطبیق دادند.  

به گفته مافی؛ در آن جلسه متفق القول به این تصمیم رسیدند که برخی از مواد این لایحه مانند بند الف جزء ۱۷ ماده ۹ لایحه و همچنین تبصره این ماده و بند الف ماده ۴۲ و خود ماده ۵۳ مغایر با بندهایی از سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی مغایر هستند و بنا شد که به مجلس مسترد شود و بعد از اینکه ابهامات و ایرادات و مغایرت های قانونی رفع شد مجدد برای اصلاح نهایی به شورای نگهبان برود.

مافی افزود: در حال حاضر لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مرحله ای است که مجمع تشخیص نیز بخش هایی از آن را با برخی از سیاست های نظام مغایر دانسته و باید در مجلس اصلاح و مجددا در صحن به رأی گذاشته شود و به شورای نگهبان برود.

مشاور شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا جلسات کارشناسی مجلس در مورد لایحه آغاز شده است،  گفت: در مورد لایحه بعد از آنکه به شورای نگهبان رفته در مجلس جلسه دیگری تشکیل نشده است و احتمالا منتظر هستند که لایحه از مجمع به مجلس ارجاع داده شود و بعد از آن جلسات تشکیل شود.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 7458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =