ترویج رفتارهای مناسب در حوزه حمل و نقل و ترافیک در منطقه ۱۵

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ از آغاز کمپین آموزشی ترویجی «موتور سوار خوب» در راستای فرهنگسازی ترافیکی ویژه راکبان متورسوار خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، اکبر مختاری با اعلام این خبر گفت: این کمپین در قالب یک پویش مردمی به دنبال ترویج رفتارهای مناسب در حوزه حمل و نقل و ترافیک همزمان با روز ملی حمل و نقل از ۲۶آذر ماه آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ادامه خواهد داشت.
او افزود: این کمپین پنج هدف عملیاتی دارد که شامل عدم حضور موتورسواران در خط ویژه، تونل های شهری و مسیرهای ممنوع العبور، عدم حضور در پیاده رو و احترام به حقوق عابران پیاده، ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران از طریق هوشیارسازی و آگاه سازی خانواده آنها و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی (سرعت مطمئنه، عدم حمل بارو ...)  است.
به گفته او، تمامی شهروندان  بویژه موتور سواران، راکبان کسب و کارهای موتورسیکلت، کودکان، نوجوانان، انجمن اولیا و مربیان مدارس، شهرداران مدارس و فعالان شبکه های اجتماعی و مجازی می توانند از آن بهره مند شود.
مختاری با اشاره به اینکه  مانور موتور سوار خوب در دو مکان با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه  برگزار می شود افزود: این ۲ مانور در روزهای  یکشنبه ۱۴دی و سه شنبه ۱۶ دی از ساعت  ۱۱الی۱۳ در نواحی ۲ و ۳ برگزار می شود.
او در ادامه به برگزاری کلاس آنلاین این پویش ترافیکی پرداخت و گفت: کلاس آنلاین آموزش TOD دوشنبه ۸ دی ساعت  ۱۰ الی ۱۱ رایگان برای بهره مندی عموم شهروندان در فضای مجازی برپا شد.
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در پایان افزود:  رفتار نامناسب و پر خطر موتورسواران عامل بسیار تعیین کننده در بروز تصادف و آسیب های ناشی از موتور سواری است و موتور سواران از گروه های اصلی آسیب پذیر در حوادث جاده ای محسوب می شوند امیدواریم با این پویش و فرهنگسازی شاهد کاهش رفتار های پرخطر ترافیکی باشیم.

۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر: 7474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =