ابهام در وضعیت لایحه «مالیات بر ارزش افزوده»

شهر: سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان هنوز نظر خود درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده را به طور رسمی به مجلس اعلام نکرده اند.  

محمد صالح جوکار، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با خبرنگار شهر درباره بازگشت لایحه مالیات بر ارزش افزوده به مجلس گفت: لایحه هنوز به مجلس بازگردانده نشده است و هنوز شورای نگهبان نظر خود را درباره این لایحه به مجلس اعلام نکرده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام این لایحه را مغایر با سیاست های کلی نظام تشخیص داده است، گفت: هیأت عالی نظارت هفته گذشته در این باره جلسه ای داشتند اما نتیجه آن را به مجلس اعلام نکرده اند.

جوکار گفت: امروز قرار است جلسه ای در هیأت عالی نظارت با موضوع انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود که موضوع لایحه نیز قابل پیگیری است.پیش از این پروانه مافی، مشاور شهردار تهران در امور مجلس در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضع لایحه مالیات برارزش افزوده در مجلس گفت: لایحه به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان روی برخی از مواد تحفظ دارد و باید مجددا در مجلس اصلاح شود.

او ادامه داد: هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام یک جلسه کارشناسی به ریاست  محسن رضایی، دبیر مجمع و برخی از اعضا و  پارسا، رئیس سازمان مالیاتی و پورابراهیم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و اعضای برخی کمیسیون ها تشکیل  داده و  لایحه را با سیاست های کلی مقایسه و تطبیق داده است.  

به گفته مافی؛ در آن جلسه متفق القول به این تصمیم رسیدند که برخی از مواد این لایحه مانند بند الف جزء ۱۷ ماده ۹ لایحه و همچنین تبصره این ماده و بند الف ماده ۴۲ و خود ماده ۵۳ مغایر با بندهایی از سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی مغایر هستند و بنا شد که به مجلس مسترد شود و بعد از اینکه ابهامات و ایرادات و مغایرت های قانونی رفع شد مجدد برای اصلاح نهایی به شورای نگهبان برود.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 7475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =