۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 7488

آخرین تحولات ورزشی در منطقه ۶ تهران

۷۰ درصد فعالان ورزش همگانی بزرگسالان هستند

برای توسعه ورزش در کوی دانشگاه تهران برنامه ویژه داریم
۷۰ درصد فعالان ورزش همگانی بزرگسالان هستند

شهردار منطقه ۶ تهران بر برنامه‌ریزی برای توسعه ورزش و ارتقای زیرساخت‌ها و تجهیزات ورزشی در دسترس دانش‌آموزان و دانشجویان در سطح این منطقه تاکید کرد و گفت: برای توسعه ورزش در کوی دانشگاه تهران که در زمان آموزش حضوری میزبان ۱۰ هزار دانشجو است، برنامه ویژه داریم و از سازمان ورزش شهرداری تهران می‌خواهیم که در این زمینه حمایت کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران سه‌شنبه ۹ دی ماه ۹۹ در شورای ورزش این منطقه که با حضور معاون اماکن و فضاهای ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار شد، بر تسریع فرآیند اجرایی شدن مصوبه شورای شهر تهران جهت انتقال چند سالن ورزشی چندمنظوره این منطقه به سازمان ورزش شهرداری تاکید کرد و گفت: واگذاری سالن‌های ورزشی در سطح منطقه به سازمان ورزش شهرداری تهران، به نظارت حرفه‌ای‌تر بر این سالن‌ها منجر می‌شود و حال که مصوبه شورای شهر هم در این زمینه وجود دارد، لازم است روند این واگذاری تسریع شود.

فرهادی افزود: اصل بر این است تا فضاهایی که در طول سالیان برای گسترش روحیه نشاط و شادابی و سلامت شهروندان فراهم شده است، برای بهره‌برداری مناسب در اختیار آنها قرار گیرد. امیدواریم با وحدت رویه‌ای که توسط سازمان ورزش شهرداری تهران رقم می‌خورد، شاهد بهره‌برداری مطلوب از سالن‌ها و ظرفیت‌های زیرساختی حوزه ورزش در سطح منطقه باشیم.

شهردار منطقه ۶ تهران، شکل گیری ساختاری به نام شورای ورزش در مناطق شهرداری تهران را موجب هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر مناطق و سازمان ورزش شهرداری دانست و با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این سازمان زمینه را برای بهره‌برداری مشارکتی از سالن‌های ورزشی چندمنظوره با حضور بهره‌بردار متخصص بخش خصوصی فراهم آورد، افزود: در قراردادهای مشارکتی لازم است تکالیفی برای بهره‌بردار جهت بازسازی و تجهیز مجموعه‌های ورزشی دیده شود.

شهردار منطقه ۶ تهران در بخش دیگر سخنانش، بر مشارکت‌جویی شهروندان در توسعه فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد و گفت: ورزش باید در سبد روزانه مردم قرار گیرد و مدیریت‌های شهری و محلی نیز شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند و تبلیغات محیطی درباره زیرساخت‌ها و امکانات موجود انجام دهند که باعث ترغیب شهروندان به ورزش و در نهایت نشاط و بالندگی محیط زندگی‌مان شود.

فرهادی افزود: اگر طراحی فضاهای شهری بیش از این بر اساس معیارهای انسان‌محور بود و امکان ورزش را در همه فضاهای شهری ایجاد می‌کردیم، وضعیت ما خیلی بهتر از حال حاضر می‌شد. مسئله ترافیک و آلودگی هوا، دو مقوله‌ای هستند که شهروندان تهرانی بر اساس نظرسنجی‌ها از آنها جزو معضلات اول تهران یاد می‌کنند؛ این درحالیست که به راحتی این امکان وجود دارد که با ترویج فرهنگ ورزش، به مدیریت این معضلات بپردازیم.

او عملکرد شهرداری و سازمان ورزش شهرداری تهران را در زمینه‌های ساماندهی فضاها و فرصت‌های ورزشی در شهر و جذب ورزشکاران و قهرمانان ملی، قابل قبول دانست و اظهار کرد: به نظر می‌رسد فرآیندها و رویه‌هایی که در حوزه ورزش در سازمان ورزش شهرداری تهران پیگیری می‌شود، خیلی روانتر از بخش دولتی است.

شهردار منطقه ۶ تهران همچنین بر به میدان آوردن ظرفیت بزرگ دانش‌آموزان مدارس منطقه در زمینه توسعه فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد و گفت: بر اساس آمار، ۷۰ درصد مشارکت‌کنندگان در فعالیت‌های ورزشی که در بستر ایستگاه‌های تندرستی و مجموعه‌های ورزشی شهرداری منطقه ۶ صورت می‌گیرد در گروه بزرگسالان قرار دارند. بنابراین لازم است ساز و کاری برای ترغیب کودکان و نوجوانان در این زمینه طراحی شود.

فرهادی با بیان اینکه ۸۷ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در سطح منطقه ۶ تهران فعال است، افزود: کوی دانشگاه تهران دارای ظرفیت اسکان ۱۰ هزار دانشجو است که ظرفیت بزرگی است. انتظار این است که همه اعضای شورای ورزش منطقه از همین حالا برای دوره پساکرونا و شروع آموزش حضوری، برنامه‌ریزی داشته باشند تا وقتی دانشجویان به کوی برمی‌گردند، بتوانیم به کمک دانشگاه برویم و با همکاری سازمان ورزش شهرداری تهران برای توسعه ورزش در خوابگاه‌ها اقدام عملی انجام دهیم.

۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 7488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =