احتمال تعطیلی پایتخت در صورت تشدید آلودگی هوا

استاندار تهران با تشریح محدودیت‌های ناشی از آلودگی هوا، از توقف موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی و ممنوعیت تردد کامیون‌های با عمر بالای ۲۰ سال خبر داد و گفت: اگر آلودگی به حدی رسید که با اقدامات مزبور سلامت جامعه آحاد جامعه به خطر بیفتد، پیشنهاداتی در زمینه تعطیلی را به معاون اول رئیس جمهور و هیأت دولت ارائه می‌دهیم.

به گزارش شهر، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران امروز در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در محل استانداری بیان کرد: غلظت آلایندهای هوا ساعت ۲۱ شب گذشته با شاخص ۱۷۰ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت.

او گفت: طبق پیش بینی هواشناسی تا هفته آینده پایداری هوا را داریم از این رو دومین جلسه اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد.

استاندار تهران ادامه داد: طبق مصوبه ۶ دی ماه ستاد ملی کرونا مبنی بر تفویض اختیار به استانداران برای کنترل آلودگی هوا به ویژه برای استان‌های تهران و البرز، دستگاه‌های مسؤول در این جلسه طبق تقسیم کار انجام گرفته، مکلف شدند تا اقدامات را پیگیری کنند.

محسنی بندپی تأکید کرد: مقرر شد کلیه فعالیت‌های ساختمانی که ذرات معلق را در هوا متصاعد می‌کنند متوقف شوند و موارد استثنایی با معاونت عمرانی استانداری هماهنگی شود.

تردد کامیون‌های با عمر بالای ۲۰ سال ممنوع

او یادآور شد: همچنین در جلسه گذشته تردد کامیون‌ها در شب ممنوع شده بود که اکنون طبق مصوبه ستاد ملی، تردد کامیون‌هایی که عمر بالای ۲۰ سال دارند ممنوع است.

استاندار تهران افزود: همچنین مقرر شد تا شهرداری و راه و شهرسازی در پایانه‌هایی که اتوبوس‌ها پارک هستند و هنگام شروع فعالیت برابر استاندارد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باید درجا کار کنند این میزان را به نصف کاهش دهند.
محسنی بندپی سپس با اشاره به سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوا گفت: ۳ میلیون موتور سیکلت در تهران داریم که زیر ۵۰ مورد معاینه فنی دارند و تکلیف شده تا راهور نسبت به توقف موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی اقدام کند.

او اضافه کرد: همه دستگاه‌های دولتی، بنگاه‌های اقتصادی، صنوف و شرکت‌هایی که از موتور و پپک موتوری استفاده می‌کنند ملزم شدند که از موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی استفاده نکنند.

رکورد مصرف گاز طی ۲۰ سال اخیر در استان تهران شکسته شد

استاندار تهران با اشاره به میزان بالای مصرف گاز در استان تهران بیان کرد: میزان مصرف گاز خانگی در استان تهران با مصرف ۱۲۲ میلیون مترمکعب در ۲۰ سال اخیر شکسته شد.

محسنی بندپی از شهروندان درخواست کرد: اگر به میزان یک درجه از مصرف وسایل گرمایشی کم شود صرفه جویی خوبی است و کمک می‌کند تا نیازمندی‌های صنایع برای گاز که سبب قطع گاز آن‌ها شده، جبران شود.

او بیان کرد: صداو سیما در ترویج و تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف گاز اقدام کند چرا که همکاری و همراهی مردم در کاهش مصرف سوخت و سایر اقدامات سبب می‌شود تا آلایندگی هوا به حدی نرسد که سلامت آحاد جامعه را به خطر بیندازد.

به گزارش شهر و به نقل از فارس، استاندار تهران در پایان درباره تمهیدات پیش بینی شده در صورت وخیم‌تر شدن آلودگی هوا در هفته آتی گفت: اگر آلودگی به حدی رسید که با اقدامات مزبور سلامت جامعه آحاد جامعه به خطر بیفتد، پیشنهاداتی در زمینه تعطیلی را به معاون اول رئیس جمهور و هیأت دولت ارائه می‌دهیم.
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
کد خبر: 7505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =